مقالات

آب بندی سقف شیروانی

آب بندی سقف شیروانی

سقف های شیروانی و شیبدار اگر از اصول مهندسی و نصب مطمئن برخوردار باشند نیازی به آب بندی ندارد.
قابل ذکر است که اگر سقف نیاز به آب بندی داشته باشد باید از چسب های بسیار محکم و اصولی بخصوص در شهرهای شمالی استفاده نمود، که این عمل باعث شده تا سقف عمر زیاد و استحکام بالایی داشته و در برابر باد، طوفان و سیل مقاومت زیادی داشته باشند.

آب بندی سقف شیروانی

اهمیت آب بندی سقف شیروانی

در شرایطی ممکن است سقف شیروانی شما تحت تأثیر عوامل مختلف دچار آسیب شده باشد.
در چنین شرایطی امکان نفوذ برف و باران به درون اتاق شما وجود خواهد داشت.
آب بندی سقف شیروانی در شرایطی امکان اجرا شدن توسط خودتان را دارد.و شما می توانید با استفاده از چند ماده ساده آب بندی سقف شیروانی خود را انجام دهیم.
اما اگر بخش عظیمی از سقف شما دچار آسیب شده باشد.
در چنین شرایطی بهتر است از خدمات شرکت های فعال در این زمینه استفاده کنید.
طرف دیگر بروز هرگونه آسیب در ساختار سقف‌شیروانی امکان گسترش را نیز دارد.و می‌تواند به سایر بخش‌های آن نیز سرایت کرده و مشکل بزرگتری را ایجاد کند.

اهمیت آب بندی سقف شیروانی
به همین دلیل بهتر است بخش آسیب دیده در همان اول تعمیر شود ابزار آلات و مواد زیادی وجود دارند که می توانند در اب گیری سقف‌شیروانی موثر باشد.
اما شما باید آن را با توجه به نوع و حالت سقف شیروانی خود استفاده کنید.
بخش برخی از مواد به کار گرفته شده در چه شرایطی را به شما معرفی خواهیم کرد.


عایق کاری حرارتی

استفاده کردن از عایق حرارتی علاوه بر کاهش مصرف انرژی، تسریع و پیشبرد کار، در هزینه‌های شما تا حدود زیادی صرفه‌جویی می‌کند. مراحل آب‌بندی سقف شیروانی شامل برش، چسب‌کاری و درزگیری برای ایجاد سد صوتی و حرارتی است، که مراحل عایق‌کاری صوتی و حرارتی از دیگر بخش ها مهم‌تر شمرده می‌شود. از جمله عایق‌های حرارتی شیروانی می‌توان به پشم شیشه پتویی، فوم پلی‌اتلین رولی، فومهای یونولیت، فوم پلی اوراتال، فوم پلی اتلین اشاره کرد. لازم به ذکر است در روشهایی که از فوم برای پوشش استفاده می‌کنیم میزان هزینه نسبت به سایر روش‌ها افزایش می‌یابد، ولی شاخصه‌ی اصلی فوم عایق‌کاری کامل حرارت و بستن تمام منافذ هوایی است که در هزینه‌ها و مصرف انرژی شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

چسب قیری ماستیک

یکی از مواد مورد استفاده در هنگام اب گیری سقف شیروانی چسب قیری ماستیک می باشد.
که کاربرد بسیار گسترده در این فرایند خواهند داشت و افراد زیادی برای آب بندی سقف شیروانی خود از این ماده استفاده می‌کنند.
این چسب معمولا هزینه های زیادی را برای شما در بر نخواهد داشت و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کرده و استفاده کنید.
این چسب ها در حجم های مختلف قابل سفارش هستند.

چسب قیری ماستیک
یکی از بهترین و مفید ترین ویژگی های این چسب مقاومت فیزیکی بالای آن می باشد.و در برابر سرما گرما و عوامل محیطی مقاوم خواهند بود این چسب ها پس از خشک شدن نقش بسیار مناسبی را در جهت پر کردن سقف شیروانی شما ایفا خواهند کرد .شما می توانید از این چسب ها برای هر سطحی استفاده کنید.
چسب های قیری ماستیک برای استفاده در انواع سقف های شیروانی فلزی سفالی سنگی و غیر قابل استفاده خواهد بود.
یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این چسب خشک شدن به سرعت آن می باشد.و بعد از استفاده طی زمان کوتاهی سفت می شوند.
هنگام خریداری چسب ماستیک توجه داشته باشید که نمونه مرغوبی از آن را تهیه کنید.

تعویض ورق اسیب دیده

اگر بخشی از سقف شیروانی شما دچار اسیب شد شما می توانید برای رفع این سوراخ از ورق دیگری استفاده کنید.
شما می توانید با مراجعه به شرکت مورد نظر ورقه ای همانند ورقه های سقف شیروانی خود تهیه کرده و آن را جایگزین ورق آسیب‌دیده کنید.
در شرایط امکان این که شما بتوانید ورق ای متناسب با سایر ورق های سقف شیروانی خود پیدا کنید.کم می باشد از طرف دیگر جایگزین کردن ورق ها هزینه های بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.
برای استفاده از این روش ابتدا باید ورقه آسیب‌دیده را از سقف شیروانی خود خارج کنید .و سپس بخش مورد نظر را اندازه گیری کرده و ورقه ای مناسب برای آن تهیه کنید.

تعویض ورق اسیب دیده
البته این که شما بتوانید ورق سقف آسیب دیده خود را به تنهایی نصب کنید سخت است .و شما باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید که این امر هزینه های ارائه شده برای شما را افزایش خواهد داد.
با توجه به این موضوع تعویض ورقه آسیب دیده گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
در شرایطی برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا ساختار کلی سقف‌شیروانی خود را تعویض کنند.
شما می توانید برای جلوگیری از بروز چنین اسیب هایی در ابتدا ورقه های مرغوبی برای استفاده در سقف شیروانی خود تهیه کنید.فروش ورق طرح سفال

دلایل اسیب دیدن سقف شیروانی

در شرایط مختلف ممکن است سقف‌شیروانی شما آسیب ببیند که این امر باعث بروز خسارت هایی برای شما خواهد شد.
عوامل مختلفی می‌تواند در آسیب پذیری سقف‌شیروانی نقش داشته باشد.
یکی از مهم ترین عوامل تابش مستقیم نور خورشید به ورقه های شیروانی خواهد بود.که این امر می‌تواند سبب پوسیدگی ورق های شیروانی شما شده و در آن سوراخ ایجاد کند.
از طرف دیگر قرار دادن اشیای مختلف در سقف های شیروانی نیز می تواند.
ساختار آنها را تحت تاثیر قرار داده و سبب پارگی  افتادگی و یا ساییدگی سقف های شیروانی شوند.

نحوه عایق بندی سقف شیروانی چگونه است؟

عایق بندی سقف شیروانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل مهندسین پس از ساخت سازه سریعا اقدام به عایق بندی سقف شیروانی می کنند تا کیفیت و عمر سازه به مدت زمان طولانی حفظ شود. عایق بندی سقف های شیروانی را به روش های مختلفی انجام می دهند به همین دلیل برخی از روش های عایق بندی سقف شیروانی را ذکر می کنیم.

۱- عایق رطوبتی

این نوع پوشش ها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و به روز از وارد شدن نم و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند به همین دلیل معمولا در استان های شمالی کشور از این نوع عایق استفاده می کنند تا نم و رطوبت سبب از بین رفتن ساختمان و… نشود.

۲- عایق صوتی

یکی دیگر از عایق هایی که مهندسین در صورت لزوم از آن استفاده می کنند، عایق صوتی می باشد. عایق صوتی از خروج و وارد شدن صدا جلوگیری می کند به عنوان مثال در هتل ها از عایق صوتی استفاده می کنند.

نحوه عایق بندی سقف شیروانی چگونه است؟

۳- عایق حرارتی

عایق حرارتی یکی از بهترین عایق هایی می باشد که مهندسین هنگام ساخت و ساز از آن استفاده می کنند به دلیل این که از انتشار یا به وجود آمدن آتش جلوگیری می کند. از عایق های حرارتی معمولا برای کارخانه ها یا محیط های کاری مانند انبار ها استفاده می شود.
نحوه عایق بندی سقف های شیروانی نسبت به یک دیگر متفاوت است و تمامی مراحل کار آن توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام می شود تا پس از انجام کار هیچ مشکلی به وجود نیاید و عایق به خوبی نصب شده باشد. عایق بندی سقف های شیروانی نه تنها از سازه محافظت می کند بلکه از افراد نیز محافظت می کند به همین دلیل برخی از افراد به عایق بندی بودن سازه توجه زیادی می کنند. اگر نحوه عایق بندی سازه به خوبی انجام شده باشد هیچ مشکلی برای سازه به وجود نمی آید و نیازی به ترمیم مراحل عایق بندی و… نمی باشد.
عایق بندی کردن سازه و ساختمان ها در صرفه جویی وقت و انرژی و… کمک بسیار زیادی می کند همچنین هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود و با محیط افراد کاملا سازگار است همچنین عایق بندی کردن سقف های شیروانی هیچ نیازی به ترمیم و تعمیر دوباره ندارند و عمر طبیعی خود را دارند.

قیمت چسب آب بندی سقف شیروانی

سقف شیروانی انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کدام از آن ها از زیبایی و نمای بسیار خاصی را ایجاد می کند به همین دلیل بهتر است که پس از نصب سقف شیروانی اقدام به عایق سازی آن کنیم تا سقف زیبایی و دوام خود را در مدت زمان بسیار کوتاه از دست ندهد.
یکی از روش هایی که می توانید سقف شیروانی را آب بندی کنید، استفاده از چسب مخصوص می باشد که نکات مخصوص به خود را دارد به همین دلیل برخی از نکات لازم آن را توضیح می دهیم.

۱- قبل از این که مرحله‌ ای از آب بندی یا عایق سازی سقف شروع شود ابتدا باید تمامی سطح آن را به طور کامل تمیز کنیم تا عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار شود.

۲- عایق بندی سقف به صورت کاملا اصولی و صحیح به انجام تمامی مراحل با دقت بالا نیاز دارد به همین دلیل هنگام عایق بندی به قرار گرفتن مواد به طور کامل بر روی سقف توجه زیادی می شود. اگر مواد اب بندی سقف با چسب به خوبی بر روی سقف قرار نگرفته باشد در صورت سرد و گرم شدن هوا مواد از سقف جدا می شود.

قیمت چسب آب بندی سقف شیروانی

۳- یکی دیگر از نکاتی که برای اب بندی سقف شیروانی با چسب باید رعایت شود این است که سطح سقف باید کاملا خشک باشد به دلیل این که نم و رطوبت سبب خشک‌ نشدن چسب می شود و چسب به طور کامل خشک نمی شود.

۴- چسبی که برای آب بندی سقف استفاده می شود یک ساعت قبل از انجام کار باید عمل آید تا هنگام کار به راحتی خشک شود. عمل نیامدن چسب سبب کاهش کیفیت کار می شود و تمامی سطوح به خوبی به چسب آغشته نمی شوند.

۵- آب بندی سقف های شیروانی به درستی از به وجود آمدن مشکلاتی مانند نم، رطوبت و نشتی آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند و همچنین سبب جلوگیری از خسارت وارد شدن به فرد می شود.

برای آب بندی سقف های شیروانی با استفاده از چسب به مواد های خاصی احتیاج است که شامل آبرو، فلاشینگ، چسب ماستیک، پیچ سرمته شیروانی و… می باشد.
چسب هایی که برای آب بندی سقف های شیروانی استفاده می شود مایعی است که در آب بندی سقف های شیروانی کاربرد های بسیار زیادی دارد به‌ همین دلیل متخصصین و استاد کار های بسیاری برای آب بندی سقف های شیروانی از آن استفاده می کنند.
برای آب بندی سقف شیروانی با چسب ماستیک ابتدا محل های مشخصی با پیچ سرمته باید سوراخ شوند و سپس چسب بر روی درز ها، خطوط اتصال و قسمت های سوراخ شده ریخته می شود و سپس ورق مخصوص را به چسب ماستیک آب بند می کنند.
چسب ماستیک از لحاظ شباهت با چسب آکواریوم شباهت بسیار زیادی دارد و استاد کار برای استفاده از آن از تفنگ چسب آکواریوم استفاده می کند و تنها تفاوتی که چسب ماستیک و آکواریوم با یک دیگر دارند این است که چسب ماستیک در برابر گرما و سرما کاملا مقاوم است و هیچ آسیبی نمی بیند.

بهترین عایق سقف شیروانی

عایق بندی یکی از مراحل نصب سقف های شیروانی می باشد که توسط فرد متخصص باید انجام شود تا مشکلی برای پایه سقف به وجود نیاید. متخصصین عایق بندی سقف های شیروانی را از مهم‌ ترین مراحل ساخت سقف های شیروانی در استان های شمالی کشور می دانند به دلیل این که در استان های شمالی بارش باران و برف زیاد است و وجود سقف شیروانی به جلوگیری از اتفاقات جلوگیری می کند.
یکی از معایب سقف های شیروانی این است که وقت و انرژی زیادی برای ساخت ان هدر می رود اما انتخاب آن برای سقف منزل بهترین گزینه می باشد و از اتفاقات ناگواری مانند نم و رطوبت، ریزش و… جلوگیری می کند.
عایق بندی سقف های شیروانی به روش های مختلفی انجام می شود به همین دلیل بهترین روش هایی که می توانید سقف زیر شیروانی را عایق بندی کنید در موارد زیر ذکر می کنیم.

۱- عایق بندی با استفاده از نانو

یکی از روش هایی که متخصصین برای عایق بندی سقف های شیروانی انتخاب می کنند استفاده از مواد های نانو می باشد که با محیط کاملا سازگار هستند و هیچ تداخلی را به وجود نمی آورند. نانو ها یک لایه کاملا نازک را بر روی سطوح ایجاد می کند تا از روش و نمو انواع قارچ و کپک ها جلوگیری شود و از نم زدن سقف ساختمان پیشگیری کند. برخی از متخصصین معتقد هستند که استقاده از نانو ها بهترین روش عایق بندی سقف های شیبدار و شیروانی و… می باشد به دلیل این که نصب آن کاملا آسان است و ور حین کار هیچ مشکلی به وجود نمی آورد.

بهترین عایق سقف شیروانی

۲- استفاده از چسب ماستیک

یکی دیگر از روش هایی که متخصصین به عنوان بهترین روش عایق بندی سقف های شیروانی نام برده اند استفاده از چسب ماستیک می باشد که تمامی درز ها و سوراخ های ریزی که به دلایل مختلف بر روی سقف به وجود آمده است را از بین می برد، همچنین چسب ماستیک در برابر فشار بالای آب، گرما و سرما کاملا مقاوم است و دچار تغییرات نمی شود و نصب آن ها بر روی سقف های شیروانی توسط افراد ماهر و متخصص انجام می شود و برای نصب آن از ابزار های مخصوص و مناسب استفاده می کنند.

۳- ایزوگام سقف

یکی از بهترین روش هایی که می توانید سقف های شیروانی را عایق بندی کنید ایزوگام کردن سقف می باشد. ایزوگام کردن سقف های شیروانی بیشتر اوقات برای شیروانی های فلزی انجام می شوند تا کیفیت و زیبایی سقف به مدت زمان طولانی حفظ شود.
سقف های شیروانی فلزی دارای پیج هستند و مانند کرکره عمل می کنند که متخصصین به آن سقف های سینوسی می گویند.
این گونه سقف دارای انعطاف هستند و به دلیل داشتن پشم شیشه به عنوان یک نوع عایق در برابر حرارت و جلوگیری از ورود صدا نیر عمل می کند.
برای عایق بندی کردن سقف شیبدار خود بهتر است که از متخصصین کمک بگیرید تا مشکلی در حین عایق بندی و پس از آن به وجود نیاید.

رایکابام

گروه تولیدی رایکابام با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است . رایکابام با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید