مقالات

اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه چگونه انجام میشود و چه مزیت هایی دارد؟

 

ورق گالوانیزه چیست ؟

در حال حاضر یکی از پرکاربردترین محصولات استفاده شده برای اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه می باشد استفاده از این ورق ها در ساختار سقف شیروانی در هر مکان و هر نوع آپارتمانی مناسب خواهد بود و از این ماده در سراسر جهان برای این کاربرد استفاده می شود.


ورق گالوانیزه در اصل همان ورق سیاه است که یک لایه از فلز روی به آن اضافه شده است. این کار با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در میان آن‌ها، حمام روی مذاب به عنوان بهترین روش گالوانیزاسیون شناخته می‌شود.

ورق  گالوانیزه معمولا از مقاومت بالایی برخوردار هست به همین دلیل یک پوشش مناسب برای سقف های شیروانی شناخته می شود این ورق ها نفوذ پذیری ناچیزی دارند به همین دلیل می توانند در برابر نفوذ سرما و گرما عایقی مناسبی باشند با گذشت زمان و ورق های گالوانیزه حالت اولیه خود را حفظ کرده و به شکل اول باقی خواهد ماند.

شما می توانید از این پوشش برای ساخت سقف های انباری ها گلخانه ها نیروگاه ها و غیره استفاده کنید در واقع ورق های گالوانیزه برای هر کاربردی مناسب خواهد بود در حال حاضر بسیاری از رستوران ها و بوستان ها نیز برای ساخت آلاچیق و از انواع ورق های گالوانیزه استفاده می کنند از طرف دیگر نصب سقف ورق های گالوانیزه بسیار راحت بوده و هزینه های زیادی را برای شما در بر نخواهد داشت.

ورق-گالوانیزه-چیست-؟

 

استفاده از ورق های گالوانیزه

مرحله اول

برای نصب ورق های گالوانیزه ابتدا باید آن ها را به صورت طولی برش دهید توجه داشته باشید که این برش باید متناسب با ساختار آپارتمان تان و نیز نحوه استفاده از ان انجام شود برای این کار می توانید از انواع فرز استفاده کنید.

این ابزار با داشتن تیغه های بسیار تیز می تواند وسیله مناسب برای برش زدن ورق های گالوانیزه باشد توجه داشته باشید که پس از برش لبه های بریده شده را رنگ کنید این کار باعث می شود تا نفوذپذیری ورق گالوانیزه کم شده و برای مدت طولانی تری به حالت اول باقی بماند استفاده از فرز کمی خطرناک می باشد به همین دلیل بهتر است در هنگام استفاده از این دستگاه نکات ایمنی از قبیل استفاده از پوشش و دستکش را به کار بگیرید.

استفاده-از-ورق-های-گالوانیزه

مرحله دوم

در این مرحله شما باید سوراخ هایی را در لبه ورق گالوانیزه ایجاد کنید برخی از صفحات در هنگام خریداری سوراخ هایی را در لبه های خود دارد در غیر این صورت شما می توانید با استفاده از یک مته در لبه های دستگاه به فاصله‌ای متناسب سوراخ هایی را ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که سوراخ های ایجاد شده باید کاملاً رو به روی هم و در اندازه‌های یکسان قرار بگیرند شما می توانید برای اندازه گیری دقیق تر از فازمتر استفاده کرده و این سوراخ ها را ایجاد کنید توجه به اندازه این سوراخ ها نکته مهمی در نصب ورق های گالوانیزه خواهد بود همچنین باید در هنگام سوراخ کردن ورق های گالوانیزه به متراژ کلی سقف شیروانی تا نیز توجه کنید انجام این سوراخ ها متناسب با ساختار کلی سقوط آن صورت بگیرد.

مرحله سوم

برای نصب ورق های گالوانیزه روی آهن کشی ابتدا باید آن ها را در خارجی ترین قسمت از سقف قرار دهید توجه داشته باشید که این نصب باید از این سمت انجام شود تا شما بتوانید تسلط و کافی را در هنگام نصب داشته باشید نسب ورق های گالوانیزه باید به صورت افقی انجام شود .

پس از قرارگیری ورق های گالوانیزه روی قسمت آهن کشی ابتدا بخش‌های خارجی آن را با استفاده از یک بند محکم کنید و سپس با استفاده از پیچ و مهره های مخصوص در سوراخ های ایجاد شده ان ها را قرار داده و با استفاده از یک فازمتر در آن ها را محکم کنید.

توجه داشته باشید که این محکم کاری باید به‌صورت حرفه‌ای و دقیق انجام شود تا در صورت بروز باد و طوفان و ورق ها از هم جدا نشود شما می توانید این مراحل را در طول نصب سقف انجام دهید و در آخر از یک کلاهک مناسب برای قسمت کلاهک و یا نوک سقف شیبدار خود استفاده کنید.

نوع-ورق-گالوانیزه

 

نوع ورق گالوانیزه

شما می توانید نوع و متریال بکار رفته در ورق گالوانیزه را با توجه به نیازمندی خود و دکوراسیون آپارتمان تان انتخاب کنید در حال حاضر یکی از پرکاربردترین انواع ورق های گالوانیزه نمونه فلزی آن می‌باشد که کاربرد گسترده در این زمینه خواهد داشت.

شما می توانید این ورق ها را در رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده کرده و تهیه کنید پی وی سی و فایبرگلاس انواع دیگری از ورق های گالوانیزه هستند که کاربرد گسترده ای در ساخت این ورق ها خواهند داشت ورق های گالوانیزه پی وی سی قیمت ارزان تری نسبت به نمونه فلزی و فایبرگلاس آن دارند در واقع ورق گالوانیزه فلزی گران ترین نوع این محصولات شناخته شده است

رایکابام

گروه تولیدی رایکابام با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است . رایکابام با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *