مقالات

تخته چوب مناسب برای سقف شیبدار

تخته چوب مناسب برای سقف شیبدار

سقف های شیبدار سقف هایی هستند که بیشتر اوقات برای خانه های ویلایی یا یک طبقه انتخاب می شود.
انتخاب سقف های شیبدار برای خانه های ویلایی بهترین گزینه ممکن می باشد و از انتخاب آن ها به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد.
سقف های شیبدار از تخته چوب های خاصی ساخته شده اند و برای انتخاب تخته چوب مناسب برای سقف های شیبدار نکاتی باید مورد توجه قرار بگیرد. از نکات مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- چوبی را انتخاب کنید که از لحاظ مقاومت کیفیت بسیار بالایی داشته باشد تا بتواند خود را در برابر شرایط فیزیکی و…. محافظت کند.

۲- برای انتخاب رنگ تخته چوب، رنگی را انتخاب کنید که با نمای ساختمان شما هماهنگی داشته باشد تا پس از نصب تناسب رنگی ایجاد شود.

۳- هنگام انتخاب تخته چوب از افرادی که در این زمینه تخصص لازم را دارند کمک و راهنمایی بگیرید تا پس از گذشت زمان دچار احساس پشیمانی نکنید.

تخته چوب مناسب برای سقف شیبدار

۴- تخته چوبی را انتخاب کنید در هوای بارانی و برفی کاملا مقاوم باشد. مقاوم نبودن تخته چوب ها به راحتی سبب آسیب دیدن سقف شما می شود. بنابرین برای انتخاب آن به تمامی شرایط توجه کنید.

تخته چوب های مناسب سقف شیبدار را سعی کنید از مراکز های معتبر خریداری کنید و هنگام خرید تخته چوب را کاملا بررسی و چک کنید تا در صورت خرابی یا آسیب دیدگی اقدام به تعویض تخته چوب ها شود‌.
برای حمل تخته چوب ها باید تمامی نکات را رعایت کنید تا در حین حمل و نقل نیز چوب ها آسیبی نبیند تا از کیفیت آن کم نشود.
به طور مثال برای حمل تخته چوب ها سعی کنید فشاری به آن ها وارد نکنید به دلیل این که عمق تخته چوب ممکن است آسیب ببیند و دچار ترک خوردگی شود.

چوب osb چیست؟

چوب های osb یکی از چوب های جدیدی هستند که به صورت کاملا تخصصی و مهندسی ساخته شده اند.
نمای این چوب ها به صورت خرده چوب دیده می شود در اصل برای ساخت این گونه چوب ها با اضافه کردن چسب و فشرده سازی رشته های چوب انجام می شود.
ساخت این گونه چوب ها به صورت تخصصی و با استفاده از دستگاه های حرفه ای و پیشرفته انجام می شود تا چوب ها کاملا یک دست و زیبا دیده شوند.
این گونه چوب ها مقاوم بسیار بالایی در برابر ضربه ها و… دارند و به راحتی دچار شکستگی و ترک خوردگی نمی شوند همچنین اگر دچار ترک خوردگی شوند می توان به راحتی آن ها را ترمیم و تعمیر کرد. ترمیم چوب های osb باید توسط افراد حرفه ای کار بلد انجام شود تا چوب ها پس از ترمیم دوباره دچار ترک خوردگی نشوند.
کلمه osb مخفف کلمه Oriented Stand Board می باشد و این چوب در طی سال های آتی به صورت پیشرفته تری ساخته شده است به همین دلیل مکانیزم خاصی دارد.

چوب osb چیست؟
تولید چوب های osb به ابعاد و متراژ های مختلفی تولید می شود و می توان اندازه ضخامت تخته چوب را به صورت سفارشی درخواست داد تا در نقاط خاصی که مورد مصرف قرار می گیرد مشکلاتی ایجاد نشود.
چوب های osb از چوب های خاصی ساخته می شود و برای ساخت آن از قسمت درونی چوب استفاده می شود در واقع هنگام ساخت آن از قسمت بیرونی یا پوست درخت به هیچ عنوان استفاده نمی کنند به دلیل این که علاوه بر نمای بدی که ایجاد می کند، ممکن است سبب شود که استحکام و مقاومت چوب پایین بیایید و کیفیت کار کم شود.
به همین دلیل هنگام خرید چوب های osb نحوه ساخت و نوع چوبی که برای ساخت آن ها به کار برده شده است دقت زیادی انجام دهید.
ساخت این گونه چوب ها معمولا در کارخانه های حرفه ای و تخصصی انجام می شود و تمامی چوب های تولید شده از برند های مختلف و معتبر می باشند.

ویژگی های تخته چوب مناسب برای سقف شیبدار

تخته چوب هایی که مناسب سقف های شیبدار هستند ویژگی های خاصی دارند به شرح زیر:

۱- تخته چوب های مناسب سقف شیبدار قیمت های به صرفه و بسیار مناسبی دارند و در انواع رنج قیمتی در بازار وجود دارند و می توانید نسبت به شرایط خود تخته چوب مناسب را انتخاب کنید.

۲- تخته چوب های مناسب سقف شیبدار در انواع طرح ها و رنگ ها وجود دارند و می توانید نسبت به سلیقه ی خود تخته چوب مناسب را انتخاب کنید.

۳- این گونه تخته چوب ها وزن بسیار پایینی دارند و می توانید به راحتی آن ها را حمل کنید. کم وزن بودن تخته چوب ها سبب می شود هنگام نصب دردسر های زیادی برای شما ایجاد نشود و نصاب بتواند تخته چوب ها را در کمترین زمان نصب کند.

ویژگی های تخته چوب مناسب برای سقف شیبدار

۴- همچنین یکی از بهترین ویژگی های تخته های مناسب سقف شیبدار این است که می توان از آن هم در آب و هوای مرطوب و هم در آب و هوای خشک استفاده کرد و در برابر شرایط جوی بسیار مقاوم است و در صورت وجود نم و رطوبت دچار نم زدگی نمی شود.

۵- ضد آب بودن تخته چوب های مناسب سقف شیبدار یکی از ویژگی های آن می باشد. تخته چوب ها در برابر روز های بارانی و برفی بسیار مقاوم هستند و هیچ نگرانی بابت نم زدن یا وارد شدن آب به داخل را برای شما ایجاد نمی کند.

تخته چوب های مناسب سقف شیبدار ویژگی های مختلفی دارند و هیچ وقت از انتخاب آن ها برای سقف شیبدار خود دچار احساس پشیمانی نمی شوید به دلیل این که تخته چوب مناسب را انتخاب کرده اید.
انتخاب تخته چوب مناسب سبب می شود که سقف شیبدار طول عمر بالایی داشته باشد و مقاومت زیادی در برابر حوادث هایی مانند زلزله، باد و طوفان و… داشته باشد.

کاربرد تخته چوب osb

تخته چوب های osb جدید ترین تخته چوب های بازار می باشد که در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است.

۱- یکی از صنعت هایی که از تخته چوب های osb استفاده ی زیادی می شود صنعت مبل سازی می باشد.
این گونه تخته چوب ها به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند در مبل سازی آن ها استفاده زیادی می کنند. این گونه تخته چوب ها را به راحتی می توان منبت کاری کرد و به طرح های خاصی طراحی کرد به همین دلیل امروزه برای مبل سازی استفاده ی زیادی از این گونه چوب ها می شود.

۲- یکی از کاربرد های چوب های osb این است که قبل از سرامیک کردن، کف پوش سازی یا پارکت زدن کف های منزل استفاده می شود.
تخته چوب های osb یک سطح صاف و هموار را برای کف منزل شما ایجاد می کند تا بتوانید به راحتی منزل خود را پوشش دهید.
اگر تصمیم به پارکت زدن کف منزل خود گرفته باشید ولی کف منزل شما، از گچ و سیمان باشد نمی توانید اقدام به پارکت زدن آن ها کنید در این مواقع برخی از نصاب ها به شما پیشنهاد می دهند که از تخته چوب های osb برای پوشش اولیه کف منزل خود استفاده کنید و سپس عملیات پوشش سازی را شروع کنید.

کاربرد تخته چوب osb

۳- گاهی اوقات هنگام ساخت و ساز ها از تخته چوب های osb برای ساخت دیوار ها استفاده می کنند. استفاده از این گونه تخته چوب ها سبب افزایش مقاومت و مانع از ورود و خروج هوا و سر و صدا می شود.
به همین دلیل برخی از مهندسین برای ساخت ویلا ها، ساختمان ها و… از این گونه تخته چوب ها استفاده می کنند.

۴- برخی افراد از تخته چوب های osb به عنوان یه لایه پوششی در سقف های زیر شیروانی برای جلوگیری از تابش نور خورشید استفاده می کنند. برخی افراد از تابیده نشدن نور خورشید به داخل سقف زیر شیروانی اهمیت بسیار زیادی می دهند به همین دلیل از این گونه تخته چوب ها استفاده می کنند.

تخته چوب های osb ویژگی ها و کاربرد های مختلفی دارند و افراد نسبت به نیاز و شرایط خود از این گونه تخته چوب ها استفاده می کنند. برای استفاده از تخته چوب ها باید به شرایط و نکات خاصی اهمیت دهید.
به طور مثال تخته چوبی که برای دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد با تخته چوبی که برای پوشش کف منزل یا سقف های شیروانی استفاده می شود کاملا متفاوت است و تفاوت های بسیار زیادی دارند.
به همین دلیل برای خرید یا استفاده از تخته چوب های osb باید محلی که می خواهید از تخته چوب استفاده کنید را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید