مقالات

تغییر رنگ سقف شیبدار

تغییر رنگ سقف شیبدار

سقف های شیبدار جزء سقف هایی است که معمولا برای خانه های ویلایی یا دو طبقه انتخاب می شود.
این نوع سقف ها به دلیل ظاهر زیبایی که دارند مورد پسند اکثر افراد هستند. سقف های شیبدار انواع مختلفی دارند:

۱- سقف های شیبدار تک بر

۲- سقف های چهار بر

۳- سقف های شیبدار مسطح

۴- سقف های پروانه ای

۵- سقف های شیبدار متقاطع و…

تغییر رنگ سقف شیبدار

سقف های شیبدار در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار عرصه می شوند و گاهی اوقات ممکن است سقف ها دچار تغییر رنگ شوند یا افراد تصمیم بگیرند سقف های خود را رنگ کنند بنابرین تغییر رنگ سقف های شیبدار به دو صورت اتفاق می افتد.

۱- تغییر رنگ به صورت طبیعی

عوامل زیادی بر روی تغییر رنگ سقف شیبدار به صورت طبیعی موثر است به طور مثال با تغییر فصل یا تابش آفتاب به طور طولانی، بارش باران ها و… بر روی تغییر رنگ سقف تاثیر گذار هستند.

۲- تغییر رنگ توسط نیروی انسانی

برخی اوقات افراد تصمیم می گیرند سقف های خود را به دلیل زیبا تر کردن نمای ساختمان و… سقف های خود را رنگ آمیزی می کنند.
رنگ آمیزی سقف های شیبدار توسط افراد ماهر و متخصص انجام می شود و از رنگ کردن سقف ها بدون رعایت کردن نکات ایمنی خودداری کنید به دلیل این که سقف های شیب دار با شیبی که دارند احتمال سر خوردن یا افتادن شما را بالا می برد و باید حتما از کمربند های ایمنی استفاده شود.

عوامل موثر بر تغییر رنگ سقف شیروانی

عوامل زیادی بر روی تغییر رنگ سقف های شیروانی تاثیر گذار هستند به دلیل این که سقف ها به دلیل محلی که قرار می گیرند به راحتی دچار تغییر رنگ می شود. عواملی که بر روی تغییر رنگ سقف شیروانی تاثیر می گذارند شامل موارد زیر می شود.

۱- نور خورشید

نور خورشید یکی از  عواملی است که بر روی تغییر رنگ سقف های شیروانی تاثیر گذار هستند.
نور خورشید به دلیل داشتن اشعه های گوناگون به راحتی باعث تغییر رنگ سقف های شیروانی می شود.
پوشش سقف های شیبدار به روش های مختلفی انجام می شود برخی از آن ها با مواد شیمیایی مورد پوشش قرار می گیرند.
این گونه سقف ها زمانی که در طولانی مدت در مقابل نور خورشید می گیرند به راحتی دچار تغییر رنگ می شوند.
نوع پوشش سقف ها بر روی تغییر رنگ موثر است اگر کیفیت پوشش سقف پایین باشد سقف به راحتی دچار تغییر رنگ می شود به همین دلیل هر چقدر کیفیت نوع پوشش سقف شما بالا تر باشد بر روی تثبیت رنگ سقف موثر است به همین دلیل هنگام انتخاب نوع پوشش از یک متخصص کمک بگیرید.

۲- بارش باران های اسیدی

یکی دیگر از عوامل موثر بر روی تغییر رنگ سقف های شیبدار بارش باران های اسیدی می باشد.
باران های اسیدی در برخی از نقاط کشور بیشتر باریده می شود و بر روی رنگ سقف شیروانی تاثیر می گذارد.
باران های اسیدی تاثیر بسیار زیادی بر روی رنگ ها، مصالح ساختمانی، دیوار های منزل و… می گذارد و زمانی که باران اسیدی بر روی سقف و دیوار های منزل باریده می شود در اثر زمان مقاومت سطح سقف و دیوار و… را کاهش می دهد و پس از مدتی باعث ایجاد تغییر رنگ می شود.
تنها روشی که می توانید اثر گذاری باران های اسیدی را کمتر کنید این است که پس از تمام شدن باران سقف و  دیوار ها و… را آبگیری کنید تا تاثیر باران های اسیدی کمتر شود.

عوامل موثر بر تغییر رنگ سقف شیروانی

۳- تغییر فصل

یکی دیگر از عوامل موثر بر روی تغییر رنگ سقف های شیروانی تغییر فصل هوا از گرما به سرما یا بر عکس می باشد.
اگر دقت کنید متوجه می شوید که معمولا شش ماه از سال هوا نسبتا گرم است و شش ماه از هوا نسبتا سرد است و به همین دلیل زمانی که هوا گرم است سقف شیروانی داغ می شود و حالت منسجم بودن خود را از دست می دهد و زمانی که فصل تغییر می کند و هوا سرد می شود یک شوک به فولاد های سقف وارد می شود و دوباره منسجم می شود به همین دلیل تغییر فصل بر روی تغییر رنگ سقف شیروانی بسیار اثر گذار است.

۴- مورد شستشو قرار ندادن سقف

یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ دادن سقف های شیروانی، نشستن سقف ها می باشد.
نشستن سقف ها باعث کثیف شدن سطح سقف شیروانی می شود و ممکن است گاهی اوقات با کپک زدگی برخی از نقاط سقف رو به رو شوید به همین دلیل شستشو سقف های شیروانی با مواد شوینده تمیز کننده و سفید کننده از کپک زدن سقف های شیروانی خودداری می کند و از تغییر رنگ دادن سقف پیشگیری می شود.
برای شستشوی سقف های شیروانی سعی کنید نکات ایمنی را رعایت کنید و اگر مهارت کافی و امکانات لازم برای شستشو سقف شیروانی را ندارید از یک فرد ماهر و کار بلد کمک بگیرید تا به بهترین نحو ممکن اقدام به شستشو سقف ها کند.
در کل سقف های شیروانی در گذر زمان دچار تغییر رنگ می شود و اگر می خواهید سرعت تغییر رنگ سقف های شیروانی خود را کاهش دهید حتما از پوشش های با کیفیت استفاده کنید و برخی از نکات را برای نگهداری سقف های شیروانی خود حتما رعایت کنید تا بر عمر طبیعی سقف های خود بیفزایید.

پیشگیری از تغییر رنگ سقف شیبدار

سقف های شیبدار مقاومت بالایی نسبت به بقیه سقف ها دارد و عمر بالایی می کنند همچنین در طرح های گوناگونی در بازار عرضه می شوند و می توانند طرح های خاصی را برای منزل خود طراحی کنید.
سقف های شیبدار انواع مختلفی دارند و با شیب های مختلفی بر روی سقف های منازل قرار می گیرند. برای پیشگیری از تغییر رنگ دادن سقف های شیبدار برخی از نکات را می توان رعایت کرد:

۱- موثر ترین روش برای جلوگیری از تغییر رنگ دادن سقف های شیبدار این است که زمانی که باران اسیدی باریده می شود، پس از اتمام بارش حتما سقف خود را آبگیری کنید تا دچار تغییر رنگ نشود. آبگیری سقف ها پس از بارش باران های اسیدی بسیار مهم است.

۲- از پوشش های با کیفیت استفاده کنید. جنس و کیفیت پوشش هایی که برای سقف های شیب دار انتخاب می شود بر روی زنگ سقف ها موثر است به همین دلیل هر چقدر کیفیت پوشش ها بهتر و بالا تر باشد سقف شیبدار رنگ خود را به خوبی حفظ می کند.

پیشگیری از تغییر رنگ سقف شیبدار

۳- هر چقدر مقدار درجه شیب سقف ها بیشتر باشد باعث می شود که آب‌ و برف و… بر روی سقف تجمع نکنند. این مورد سبب می شود زمانی که باران اسیدی شروع به بارش می کند مدت زمان کمتری بر روی سقف منزل باقی بماند.
به همین دلایل هنگام نصب سقف های شیبدار سعی کنید سقف را با درجه های استاندارد نصب کنید تا پس از نصب مشکلی برای سقف شما پیش نیاید.

۴- یکی دیگر از روش هایی که می توانید از تغییر رنگ سقف های شیبدار خود جلوگیری کنید این است که آن را با شوینده های مخصوص مورد شستشو قرار دهید.
سقف های شیبدار نیز مانند بقیه لوازم نیاز به شستشو دارند تا تمیز و براق دیده شوند به همین دلیل بهتر است هر چند وقت یک بار اقدام به شستشو سقف های شیبدار کنید.
برای شستشو سقف های شیبدار ابتدا اطلاعات خود را نسبت به جنس و نوع سقف خود بالا ببرید سپس یک شوینده مناسب را برای شستشو انتخاب کنید.
معمولا شستشو سقف های شیبدار توسط نیرو های شرکت های خدماتی انجام می شود و برای شسشتو سقف ها از دستگاه های مخصوصی استفاده می کنند.
این گونه دستگاه ها سقف های شیبدار را با فشار قوی آب مورد شستشو قرار می دهد و یک مخزن مخصوص برای مواد شوینده دارد و زمانی که آب از لوله مخصوص دستگاه خارج می شود با مواد شوینده ترکیب می شود و تمامی آلودگی‌ ها و گرد و خاک هایی که طی گذشت زمان بر روی سقف شیبدار قرار گرفته اند از بین می روند.
شستشوی سقف های شیبدار هیچ آسیبی به سقف وارد نمی کند و بر تمیز تر دیده شدن سقف می افزاید.
شستشوی سقف های شیبدار اگر به صورت اصولی و صحیح انجام شود بهتر است و هیچ آسیبی به اتصالات و … وارد نمی شود به همین دلیل قبل از شستشو سعی کنید از یک شرکت معتبر کمک بگیرید تا شستشو سقف های شیبدار شما به بهترین نحوه ممکن انجام شود و از زیبایی و نمای سقف کاسته نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید