مقالات

تفاوت شینگل آسفالتی و شینگل کامپوزیتی

تفاوت شینگل آسفالتی و شینگل کامپوزیتی

شینگل ها سقف های جدیدی می باشد که به تازگی در صنعت سقف سازی به وجود آمده است.
شینگل ها انواع مختلفی دارند و از جدید ترین انواع آن ها شینگل های آسفالتی و شینگل های کامپوزیتی می باشد. شینگل های آسفالتی فواید زیادی دارد و از بهترین فواید آن می توان به قابلیت انعطاف آن اشاره کرد به دلیل این که می توان آن را در هنگام نصب به حالت های مختلفی تبدیل کرد و پروسه نصب را بسیار پایین می آورد.
شینگل های کامپوزیتی ترکیبی از آسفالت و ورقه های فایبر گلس می باشد که جزء ترین سقف ها می باشد.
شینگل های کامپوزیتی طول عمر پایین تری نسبت به شینگل های آسفالتی دارند و حدود چهل الی پنجاه سال عمر می کنند در صورتی که شینگل های آسفالتی عمر بیشتری دارند.
شینگل های آسفالتی تا زمانی که ضربه های محکمی به آن وارد نشود هیچ آسیبی نمی بیند و مانند روز اول مقاوم و محکم دیده می شود.
برخی افراد برای سقف های خود از ترکیب این دو شینگل استفاده می کنند. ترکیب این دو شینگل سبب افزایش مقاومت و استحکام سقف می شود و اگر به خوبی نگهداری شود طول عمر بالایی نیز می کند.
شینگل های آسفالتی مقاومت بالایی در برابر گرما و آتش دارند و بیشتر افراد به دلیل این ویژگی خاص شینگل آسفالتی این نوع از سقف را انتخاب می کنند تا از جان و مال خود حفاظت کنند.

تفاوت شینگل آسفالتی و کامپوزیتی
شینگل های کامپوزیتی نیز مانند شینگل آسفالتی در برابر آتش و گرما مقاومت نشان می دهد ولی مانند شینگل آسفالتی عمل نمی کند.
این دو شینگل در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار های خرید و فروش قابل خرید می باشد و می توانید نسبت به نوع سبک ساختمان خود سبک، رنگ و طرح سقف خود را انتخاب کنید.
شینگل های کامپوزیتی و آسفالتی زمانی طول عمر بالایی دارند که به صورت تخصصی و اصولی نصب شده باشند در غیر این صورت طول عمر بالایی ندارند.
به همین دلیل برای نصب شینگل ها از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید تا در گذر زمان مشکلاتی برای سقف ایجاد نشود.

مقایسه شینگل آسفالتی و کامپوزیتی

شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی تفاوت ها و شباهت های متفاوتی با یک دیگر دارد.
شینگل های آسفالتی در نوع مختلف در بازار ها وجود دارد شینگل آسفالتی ارگانیک و فایبرگلس از انواع شینگل های آسفالتی می باشد.
شینگل آسفالتی ارگانیک به این صورت است که تماما از آسفالت ساخته شده و لایه زیرین آن یک لایه معمولی قرار دارد ولی در شینگل آسفالتی فایبرگلس به صورت لایه که لایه اول آن آسفالت و لایه دوم آن از ورقه های فایبرگلس استفاده شده است.
این دو سقف شینگل از لحاظ طول عمر با یک دیگر متفاوت است و اگر ساختمان شما در آب و هوا های حساس و شرایط جوی خاص قرار حتما از شینگل های آسفالتی برای حفظ کیفیت و مقاومت بیشتر سقف استفاده کنید.

مقایسه شینگل آسفالتی و کامپوزیتی
یکی دیگر از تفاوت های شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی در خروج و ورود سر و صدا ها می باشد. شینگل های آسفالتی مقاومت زیادی در برابر ورود و خروج سر و صدا ها دارد و به گونه ای مانند عایق صوتی در برابر صدا عمل می کند.
اگر حفظ سکوت و آرامش منزل برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید از شینگل های آسفالتی استفاده کنید.
شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی در طرح و نقش های متفاوتی تولید شده اند و برخی از آن ها رنگ های متفاوتی دارند. طرح های مربع، لوزی، مستطیل، دایره و… از طرح های شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی می باشد و اگر بخواهید می توانید طرح مورد نظر خود را طراحی کنید تا کارخانه های تولید شینگل طرح مورد نظر شما را بسازند.

ویژگی های شینگل آسفالتی و کامپوزیتی

شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی ویژگی های متنوع و زیادی دارد. به شرح زیر:

۱- یکی از ویژگی های شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی حفظ دمای منزل می باشد. این گونه شینگل ها از خارج کردن هوای معتدل منزل به بیرون جلوگیری می کند و از سرد شدن هوای منزل پیشگیری می شود.
اگر ساختمان شما در مناطق سرد وجود داشته باشد شما همیشه در تلاش هستید که محیط خانه ی خود را گرم نگه دارید در این صورت می توانید از شینگل های آسفالتی یا کامپوزیتی برای حفظ دمای محیط منزل خود استفاده کنید.

۲- یکی دیگر از ویژگی های شینگل های آسفالتی بازتاب نور خورشید می باشد. بازتاب نور خورشید از شینگل، مزایای زیادی دارد.
به طور مثال زمانی که نور خورشید بازتاب می شود از تیره و کدر تر دیده شدن سقف منزل خودداری می شود و سقف منزل همیشه یک دست و صاف دیده می شود.
همچنین بازتاب نور خورشید سبب می شود که هوای زیر سقف شیروانی یا طبقه اول گرم نشود و همیشه هوای نسبتا خنک و معتدلی داشته باشد.

۳- یکی از ویژگی های شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر طوفان، باد، برف و باران و‌… دارد و به هیچ عنوان آسیب نمی بیند.
در مناطقی که شرایط جوی آن زود به زود دچار تغییر می شود انتخاب این گونه سقف ها به نفع شماست و از آسیب دیدن دوباره سقف و خسارت های جانی و مالی جلوگیری می شود.
به همین دلیل برای انتخاب نوع سقف اگر استحکام و مقاومت سقف برای شما اهمیت بسیار بالایی دارد می توانید این گونه سقف ها را انتخاب کنید.
این گونه سقف ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر عوامل بیرونی نشان می دهند عمر بالایی می کنند.

ویژگی های شینگل آسفالتی و کامپوزیتی

۴- تعمیر آسان و راحت یکی از ویژگی های شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی می باشد.
گاهی اوقات ممکن است شینگل ها دچار آسیب های جزئی یا سطحی شوند و زمانی که آسیب می بینند باید در سریع ترین زمان ممکن تعمیر شوند تا محل آسیب دیدگی بیشتر و بزرگ تر نشود.
تعمیر شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی اگر توسط افراد کار بلد و متخصص انجام شود در سریع ترین و به راحتی انجام می شود و هیچ دردسری را برای افراد منزل ایجاد نمی کند.

۵- یکی دیگر از ویژگی های شینگل های آسفالتی و کامپوزیتی شستشوی راحت آن ها می باشد.
برای حفظ ظاهر و نمای شینگل ها بهتر است که هر چند وقت یک بار اقدام به شستشوی آن ها کنید.
شستشو شینگل ها به راحتی و بدون درد سر انجام می شود ولی برای حفظ نکات ایمنی بهتر است که مسولیت این کار را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپارید و خودتان دست به عمل نشوید.

هزینه شینگل آسفالتی در مقابل کامپوزیتی

شینگل های آسفالتی با آن که کارآیی و کیفیت بيشتر و بهتری که نسبت به شینگل های کامپوزیتی دارند ارزان تر از بقیه شینگل ها می باشد و هزینه ی زیادی برای خریداری و نصب آن با هزینه های منصفانه ای انجام می شود.
برای خریداری شینگل های آسفالتی یا کامپوزیتی بهتر است که به مرکز های خرید و فروش شینگل ها مراجعه کنید و از اصل بودن شینگل هایی که خریداری می کنید مطمئن شوید.
شینگل ها انواع مختلفی دارند و برخی از آن ها کیفیت پایین تری نسبت به بقیه شینگل ها برخوردارند.
شینگل هایی که کیفیت پایینی داشته باشند زود به زور خراب می شوند و به تعمیر احتیاج پیدا می کنند به همین دلیل برای خرید شینگل ها، شینگل هایی را انتخاب کنید که کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشد.
شینگل های آسفالتی نسبت به شینگل کامپوزیتی عمر بیشتری می کند ولی شینگل آسفالتی نسبت به شینگل کامپوزیتی ارزان تر است.

هزینه شینگل آسفالتی در مقابل کامپوزیتی
اگر از شینگل های کامپوزیتی به صورت اصولی نگهداری کنید می توانید از شینگل به مدت پنجاه سال نیز استفاده کنید. برای حفظ کیفیت شینگل های آسفالتی یا کامپوزیتی نکاتی را می توانید رعایت کنید.
به طور مثال پس از بارش باران های اسیدی حتما سقف خود را یک بار با آب شیر و با فشار مناسب مورد شستشو قرار دهید تا هیچ اثری از باران اسیدی بر روی سقف باقی نماند به این صورت از آسیب دیدن سطح شینگل و تغییر رنگ دادن سقف خود می توانید جلوگیری کنید.
شینگل های آسفالتی با آن که ارزان قیمت تر از شینگل های کامپوزیتی هستند ولی نسبت به عوامل بیرونی مانند بارش باران های اسیدی و طوفان و… مقاومت زیادی نشان می دهد و به راحتی دچار آسیب نمی شود.
به همین دلیل بیشتر افراد برای سقف های ویلا، ساختمان، سوله و… از شینگل های آسفالتی به منظور حفظ ساختمان و حفاظت از منابع مالی و… استفاده می کنند تا در گذر زمان هیج خسارتی به آن ها وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *