مقالات

خاصیت عایق بودن در سقف شیروانی

خاصیت عایق بودن در سقف شیروانی

عایق بودن سقف های شیروانی خاصیت جدیدی است که امروزه با پیشرفت علم برای سقف های شیروانی در نظر گرفته شده است.
عایق بودن سقف های شیروانی به دلایل مختلفی انتخاب می شود که این دلایل به شرح زیر می باشد:

۱- با افزایش جمعیت و وجود ساختمان های زیاد در اطراف منزل خود، سر و صدا های زیادی به منزل خود وارد می شود که اکثر افراد از این وضعیت راضی نیستند و به دنبال کم کردن سر و صدا هستند و تصمیم می گیرند دیوار ها و سقف های منزل خود را عایق بندی کنند به همین دلیل عایق بودن سقف های شیروانی سبب می شود که سر و صدا های ناشی از محیط اطراف به داخل منزل نفوذ پیدا نکند و آرامش افراد را بهم نریزد.

خاصیت عایق بودن در سقف شیروانی

۲- نوع دیگری از عایق بندی سقف های شیروانی وجود دارد که در برابر آتش سوزی و گرما مقاومت نشان می دهد و از بزرگ تر شدن محل آتش سوزی جلوگیری می کنند و برخی از آن ها با انتشار گاز هایی باعث خاموش شدن آتش می شود. این نوع عایق بندی از ورود سرما یا گرما به داخل منزل نیز خودداری می کند و در نقاطی در کشور مانند شمال کشور که در فصل تابستان هوا به صورت شرجی می باشد، از وارد شدن گرما و رطوبت به داخل منزل خودداری می کنند همچنین در فصل سرما از وارد شدن سرما به داخل منزل جلوگیری می کند به همین دلایل این نوع عایق بندی سقف های شیروانی طرفداران بسیار زیادی دارد.

سقف شیبدار عایق

سقف های شیبدار عایق سقف های جدیدی می باشد که به تازگی در بازار عرضه شده و در حین ساخت آن ها از انواع مصالح ساختمانی بهره می برند و یکی از بهترین ویژگی های سقف های شیبدار عایق جلوگیری از هدر رفتن انرژی می باشد.
این نوع سقف ها معمولا در سقف های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل این که نمای بسیار زیبایی دارد و اکثر افراد این نوع سقف ها را نسبت به محیط و نوع دکوراسیون و نمای منزل خود انتخاب می کنند.
سقف های عایق هزینه های ساخت خانه را بسیار کاهش داده و به راحتی باعث عایق شدن ساختمان می شود.
عایق بندی سقف های شیبدار در زمان ساخت ساختمان انجام می شود و می توان علاوه بر عایق کردن سقف ساختمان، دیوار های ساختمان را نیز عایق بندی کرد.

سقف شیبدار عایق
عایق بندی کردن سقف شیبدار و دیوار ها باعث حفظ انرژی و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و وقت شما می شود و اگر انرژی و وقت شما برای شما ارزش زیادی دارد می توانید اقدام به عایق بندی سقف های شیبدار خود کنید.
معمولا در مناطقی از سقف های شیبدار عایق استفاده می شود که درجه رطوبت و مقدار بارش باران در آن ناحیه زیاد باشد، همچنین برای حفظ استحکام و مقاومت سقف و دیوار های ساختمان از این گونه سقف ها استفاده می کنند تا از ایجاد نم زدگی و نشتی آب خودداری کنند.
سقف های شیبدار عایق انواع مختلفی دارند به طور مثال در مناطق شمالی کشور رطوبت بسیار زیاد است و در این مناطق از سقف های عایقی استفاده می شود که از ورود رطوبت به داخل منزل جلوگیری کند همچنین در مناطق جنوب کشور که درجه شرجی بودن هوا در فصل تابستان بسیار زیاد از سقف هایی استفاده می شود که بتواند وارد شدن هوای شرجی به داخل ساختمان خودداری کند و اگر تصمیم به عایق بندی سقف های خود گرفته اید حتما به اب و هوا، محیط، نوع بارش و عوامل های دیگر توجه کنید تا به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید.

پوشش های سقف شیبدار عایق

عایق سقف های شیبدار انواع مختلفی دارند و برای هر کدام از پوشش های جدا گانه ای استفاده می شود.

۱- سقف های شیبدار با عایق های صوتی

این گونه سقف ها از ورود و خروج صدا ها جلوگیری می کند تا مانع از بهم خوردن آرامش افراد منزل شود.

۲- سقف های شیبدار با عایق های حرارتی

این گونه سقف ها از ورود و خروج هوا به داخل و بیرون خودداری می کند و هوای منزل را معتدل نگه می دارد.

۳- سقف های شیبدار با عایق های رطوبتی

از ورود رطوبت به داخل منزل خودداری می کند و به دلیل خاصیتی که دارد رطوبت را در خود جذب می کند.

پوشش های سقف شیبدار عایق

۴- سقف های شیبدار با عایق های مقاومت در آتش

این نوع از عایق ها طرفداران زیادی دارد و بیشتر افراد هنگام ساخت و ساز منازل و ویلا ها از آن استفاده می کنند.
به دلیل این که این نوع عایق ها در برابر گرما بسیار مقاوم است و از اشتعال آتش به مناطق دیگر خودداری می کند و قابلیت خاموش کردن آتش را نیز دارد به دلیل این که هنگام به وجود آمدن آتش از خود گاز هایی را تولید می کند که منجر به خاموش شدن آتش می شود.

پوشش سقف های عایق انواع مختلفی دارد به طور مثال:

۱- یکی از پوشش های سقف های عایق شینگل ها می باشد.

شینگل ها جزء پوشش هایی می باشد که طرفداران زیادی دارد و قیمت آن نسبت به بقیه پوشش ها ارزان تر و به صرفه تر است و به دلیل خاصیت هایی که دارد در برابر گرما، سرما، آتش، رطوبت، آب و… از خود مقاومت نشان می دهد به همین دلایل طرفداران زیادی پیدا کرده است. ورق های شینگل نسبت به برخی از موارد مقاومت بیشتری نشان می دهد که آب و حرارت از این نمونه است.

زمانی که سقف یا دیوار ها دچار نم زدگی یا نشتی آب شود ورق های شینگل به خوبی در برابر آن مقاومت می کند و از آسیب دیدن محیط های دیگر خودداری می کند. همچنین نسبت به حرارت و گرما نیز مقاومت زیادی نشان می دهد و اگر با سوختگی رو به رو شود به خوبی در برابر حفظ ساختمان تلاش می کند.

۲- ورق های pvc

ورق های pvc یکی دیگر پوشش های عایق بندی سقف های شیبدار می باشد که بر روی حفظ عایق بندی اثر زیادی می گذارد و این گونه ورق ها ساختمان شما را در برابر عوامل محیطی مانند باد، طوفان، باران های اسیدی و بارش برف و بوران و… حفظ می کند و اثر می گذارد.
این ورق ها نیز مانند شینگل ها در برابر گرما و آتش و آب و… حساس هستند و هنگام رو به رو شدن با چنین مواردی از ساختمان محافظت می کند.
پوشش های سقف های شیبدار انواع مختلفی دارد و بهتر است ابتدا نسبت به محیط و ساختمان و عوامل دیگر حتما توجه کنید و سپس اقدام به انتخاب نوع پوشش عایق سقف شیبدار خود کنید.

افزایش خاصیت عایق سقف شیبدار

عایق بندی سقف های شیبدار به دلایل مختلفی انجام می شود و خاصیت های گوناگونی دارد:

۱- یکی از خاصیت های عایق کردن سقف های شیبدار این است که باعث حفظ جان و مال افراد می شود و از آسیب دیدن و ضرر کردن افراد خودداری می شود.
در مناطق هایی که باران زیاد می بارد یا مناطقی که باد و طوفان زیاد رخ می دهد عایق کردن سقف ها از آسیب دیدن منزل جلوگیری می کند به همین دلیل افراد تصمیم به عایق کردن سقف های شیبدار خود می گیرند.
۲- یکی دیگر از دلایل عایق بندی کردن سقف های شیبدار و شیروانی جلوگیری از نشتی آب می باشد.
زمانی که باران به مدت طولانی می بارد سبب می شود که آب‌ از محل اتصالات یا نقاطی که آسیب دیده هستند به راحتی به داخل نفوذ کنند و باعث نشتی آب شوند، عایق بندی کردن سقف های شیبدار از نشتی آب به داخل منزل خودداری می کند.
نشتی آب باعث ایجاد پوسیدگی سقف و دیوار های منزل می شود و هزینه های زیادی را برای شما به دنبال می آورد و با عایق بندی کردن سقف های شیبدار خود از به وجود آمدن هر نوع مشکلی جلوگیری می کنید.

افزایش خاصیت عایق سقف شیبدار

۳- یکی از خاصیت های عایق بندی کردن سقف های شیبدار این است که منزل شما را به گونه ای ضد صدا می کند و از به وجود آمدن هر نوع صدای زیاد جلوگیری می شود.

۴- برای افزایش خاصیت عایق بندی سقف های شیبدار خود می توانید هر چند وقت یک بار اقدام به چک کردن عایق ها کنید و اگر مشکل یا آسیبی را بر روی عایق ها مشاهده کردید اقدام به تعمیر عایق ها کنید.
اگر اطلاعات و تجربه کافی درباره چک کردن عایق ها ندارید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را برای چک کردن عایق ها کمک کند و به شما اطلاعات کافی را منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *