مقالات

سقف شیب دار سوله بهداشتی

سقف شیب دار سوله بهداشتی

سقف یکی از مهمترین اجزای هر ساختمان می باشد.
در واقع امکان ساخت هیچ ساختمانی بدون سقف مناسب فراهم نیست و نوع و معماری سقف های هر ساختمان به منطقه ساخت خانه، آب و هوای منطقه محل ساخت و مدل سازه اصلی خانه بستگی دارد.
اما نکته ای که برای سقف های هر خانه یا ساختمانی، با هر ابعاد و ویژگی صدق می‌کند، این است که این سقف ها باید ماندگاری و طول عمری بالا داشته باشند تا بتوانند از خانه خیلی خوب مراقبت و محافظت کنند.
از آنجایی که سقف ها نقش بسیار مهمی را در سازه های ساختمانی ایفا می کنند و از اجزای اصلی یک ساختمان یا خانه به حساب می آیند، باید مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب شوند.
برای مثال در مناطقی که بارش برف و باران زیاد است از سقف شیب دار استفاده می کنند تا آب روی سقف تجمع پیدا نکند و توسط آبگیر ها به خوبی وارد لوله شود.

سقف شیبدار سوله بهداشتی
انتخاب سقف های مسطح در اینگونه مناطق اصلا جالب نیست و سبب خواهد شد تا سقف خانه در کوتاه ترین زمان نشست کرده و به پایین نشت کند و موجب تخریب سقف ها شود.
همانطور که گفته شد سقف های شیب دار در مناطق پربارش بهترین نوع سقف هستند‌.
همچنین این سقف ها از نظر کارکرد بالا و عملکرد عالی و همینطور زیبایی ظاهری در جایگاه بسیار عالی قرار دارند. این سقف ها از تجمع آلودگی، زباله و آب های به جامانده از باران و برف جلوگیری کرده و به راحتی می‌توان آنها را تمیز کرد و از هرگونه آلودگی زدود.
سقف های سوله بهداشتی از دیگر سقف های شیب داری هستند که از فواید بالایی برخوردار می‌باشند.

مزایای سقف شیب دار سوله بهداشتی

سقف های شیب دار سوله از مزایای بسیاری برخوردار می‌باشند.
این سقف ها به سبب مزایای بالا و کاربردیشان محبوبیت و شهرت بالایی در سطح جهانی پیدا کرده اند. در این مقاله برخی از مزایا و کارکردهای مهم این سقف ها را  را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

۱- یکی از مهمترین فواید سقف های شیب دار بهداشتی سوله این است که امکان نصب و ساخت سریع آن ها در هر اندازه و ابعادی برای هر مکانی وجود دارد.

۲- هزینه نصب آن ها بسیار کمتر از سایر سقف ها می باشد. سقف های شیب دار سوله به دلیل وزن سبک و استاندارد، هزینه بسیار مناسبی که صرف ساخت و نصب آنها می‌شود.

۳- می‌توان در کمترین زمان آن را به بهترین شکل ممکن نصب کرد و ساخت.

۴- سقف های شیب دار سوله با جذب انرژی در فصل های سردی چون پاییز و زمستان، از هدر رفتن این انرژی به خوبی جلوگیری می‌کنند.

۵- همانگونه که گفته شد این سقف ها در برابر بارش برف و باران در فصول پر بارش بسیار نفوذناپذیر و  مقاوم اند.
این سقف ها از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری خواهند کرد.

مزایای سقف شیب دار سوله بهداشتی

۶- وزن سقف های شیب دار سوله به هیچ عنوان سنگین نیست و این سقف ها در وزن های استانداردی ساخته و عرضه می‌شوند، این سقف ها به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشند.
وزن استاندارد و سبک این سقف ها امکان نصب سریع را فراهم آورده اند و از هزینه های سنگین نصب، تا میزان بسیار زیادی کاسته است.

۷- علاوه بر تمامی نکات ذکر شده این سقف ها به دلیل ساخت راحت نسبت به سقف های دیگر، در طرح ها و مدل های متفاوتی ساخته می‌شوند.

۸- همانگونه که از نام این سقف ها پیداست، در این نوع سقف ها بهداشت بسیار مهم و حائز اهمیت است و این سقف ها طوری طراحی شده اند که کمترین آلودگی به محیط اطراف برسد.
این سقف ها تا حدود بسیار زیادی بهداشتی و بی ضرر می‌باشند.

۹-  همینطور راحت تر بودن نوع ساخت و ساز آنها نسبت به سایر سقف ها، متقاضیان بیشتری پیدا کرده است و توانسته نمره رضایت بالایی از مشتریان کسب نماید.
در نتیجه این رضایتمندی  سقف های شیب دار سوله در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید شده اند و هزینه مناسب در کنار مزایای بالای این سقف ها باعث شد تقاضای خرید این سقف ها روز به روز افزون یابد.
حال که از مزایای بیشمار این سقف ها آگاه شدیم نوبت به دریافت اطلاعات دقیق از ویژگی های این سقف ها می‌رسد.

ویژگی های سقف های شیب دار سوله بهداشتی

از ویژگی های آشکار این سقف ها که بسیار هم پر اهمیت جلوه می کند، امکان ساخت این سقف ها در طرح های مختلف است، این سقف ها به شکل های ساده و طرح دار و بسته به نظرات مشتری ساخته، عرضه و نصب می‌شوند.
میزان شیب این سقف ها به طور معمول حدود ۵۰ تا ۹۰ درجه می باشد و در نتیجه این سقف ها در اینگونه شیب ها طراحی و ساخته می‌شوند.
در نظر گرفتن شیب هایی با این درجات برای سقف های سوله، باعث جلوگیری از تجمع آب و در نتیجه نشت زیاد آن خواهد شد.
ماندگاری بالا، دوام و همینطور بهداشت مناسب این سقف ها در نتیجه شستشوی مداوم آن ها پدید می آید.
شستشوی مناسب، درست و اصلی و سقف های شیبدار سوله در زمان های مناسب و کوتاه مدت و همینطور تهویه مناسب آنها و جلوگیری از ورود مستقیم نور خورشید به داخل این ساختمان ها باعث شده تا سوله ها مکان های مناسبی برای نگهداری مواد غذایی و تولید آن ها به حساب بیایند.
همچنین می‌توان از سازه هایی دارای این نوع سقف هستند، برای نگهداری و پرورش گیاهان استفاده نمود. این نوع سازه ها مکان بسیار استاندارد و مناسبی برای سردخانه ها نیز ایجاد کرده اند.
مزایای بالای این ساختمان ها باعث شده تا به کاربرد های این ساختمان ها افزوده شود و از آن ها استفاده های بیشماری در انواع زمینه ها صورت گیرد.

ویژگی های سقف های شیب دار سوله بهداشتی
همانطور که گفته شد از دیگر ویژگی های مهم و اصلی این سازه ها آن است که در ساخت این ساختمان ها از مصالحی استفاده می‌شود که با جلوگیری از ورود رطوبت، آب باران و تبخیر آب، مانع از ایجاد کپک، حشرات، آفات و مشکلاتی از قبیل خواهند شد.
فضایی که این سقف ها به وجود می آورند، نسبت به سقف های مسطح بسیار بیشتر است و موجب می‌شود تا بتوان مواد و ابزار بیشتری در این گونه سازه ها ذخیره کرد.
ویژگی دیگر سقف های شیبدار سوله بهداشتی این است که شیب ۴۵ تا ۹۰ درجه این سقف ها سبب تخلیه کامل آب پس از بارش خواهد شد و همینطور موجب کاهش ۹۰ درصدی میزان رطوبت نیز خواهد بود، در نتیجه این ویژگی ها این سازه ها هیچگاه دچار نشت و آبگرفتگی نخواهند شد.
در فصول گرم سال نیز این سقف ها تهویه لازم و کافی را دارند.
علاوه بر آن مانع از تابش مستقیم نور آفتاب میشوند و سبب خواهند شد فضای بسیار عالی برای نگهداری مواد غذایی به وجود بیاید.
اما بهتر است بدانید این ویژگی ها بیشتر در گرو نوع و پوشش سقف های شیبدار سوله می‌باشند.

پوشش مناسب برای ساخت سقف سوله بهداشتی

پوشش های سقف های سوله در انواع متفاوت و بسیاری در بازار عرضه می گردند. این پوشش ها باید طبق مواردی همچون منطقه جغرافیایی سوله، دلیل ساخت سوله و کاربرد آن انتخاب شوند.

مناسب ترین نوع پوشش ها و کارکردهای مهم آن ها شامل موارد زیر می باشد.

۱- پوشش سقف لوله با ورق های گالوانیزه

ورق های گالوانیزه در واقع پوششی مانند ورق های فلزی می‌باشند که روی آن ها ورقی از جنس روی قرار گرفته شده است.
این ورق ها مقاومت بسیاری در برابر زنگ زدگی از خود نشان می دهند و به نوعی می‌توان گفت زنگ نمی‌زنند. این ویژگی ورق های گالوانیزه در مناطق پر بارش بسیار حائز اهمیت است.

۲- پوشش سقف با ساندویچ پانل

پوشش سقفی ساندویچ پانل از بهترین و پر کاربرد ترین پوشش ها به شمار می رود که طرفداران بسیاری نیز دارد. این پوشش به گونه ای است که در آن میان دو ورق فلزی فوم قرار گرفته شده است.
این نوع پوشش عایق حرارتی و صوتی بسیار عالی می باشد و همینطور جذب بسیار مناسبی در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهد.

پوشش مناسب برای ساخت سقف سوله بهداشتی

۳- پوشش سقف با ورق های پلی کربنات

یکی از بهترین پوشش های سقفی که می توان از آن به عنوان بروز ترین پوشش سقفی سوله نیز یاد کرد، ورق های پلی کربنات هستند.
این نوع سقف ها از ترکیب ورق های گالوانیزه و ورق های ساندویچ پنل ساخته شده اند و دارای ویژگی های بسیاری نیز می باشند که این ویژگی ها شامل موارد زیر است.

۱- قابلیت ضد ضربه بودن و مقاومت بسیار بالا

۲- بهینه سازی مصرف انرژی خورشیدی و نور خورشید

۳- امکان استفاده در انواع فصل های سال

۴- وزن سبک و در نتیجه حمل و نقل و نصب آسان

۵- تنوع رنگی و ایجاد زیبایی ظاهری

۶- شفافیت بالا

از این نوع پوشش سقفی می توان در ساخت سقف سالن های ورزشی، سوله های فروشگاهی، گلخانه ها و … استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *