مقالات

ضوابط طراحی سقف شیروانی

ضوابط طراحی سقف شیروانی

در اجرای هر چیزی یک سری اصول و قواعدی وجود دارد که باعث کیفیت بیشتر و نتیجه بهتر کار می شود مانند ضوابط طراحی سقف شیروانی که رعایت آن دوام و نتیجه مطلوبی را در پی خواهد داشت.

 

سقف های شیروانی

در حال حاضر نمونه ای از پرکاربردترین سقف ها سقف های شیروانی می باشند که استفاده از آن ها در سراسر جهان به چشم می‌خورد شما می توانید منازل و ویلاهای زیادی را با این مدل از سقف را مشاهده کنید این نوع سقف های شیروانی در گذشته نیز مورد استفاده قرار می گرفته است و وجود کاخ‌ها و قصرهای زیادی با این نوع از سقف ها نشانگر این موضوع خواهد بود.

 

در گذشته نیز افراد علم کافی نسبت به ساخت این نوع سقف ها را داشتند به همین دلیل توانستند نمونه های مقاوم و با کیفیت از آن را طراحی کند به همین دلیل این سقف این قصرها و کاخ ها در گذشت زمان حالت اولیه خود را حفظ کرده و هیچ تغییری در ساختار آن ها ایجاد نشده است.

 

با توجه به این موضوع اکثر سقف های شیروانی  مقاومت بالایی دارند استفاده از آن ها کاملا مقرون به صرفه خواهد بود از طرفی دیگر نصب و اجرای آن نیز زمان زیادی را به خود اختصاص نمی دهد و کاربرد آنها برای هر نوع منزل و آپارتمانی مناسب خواهد بود .

 

در حال حاضر برای ساخت برخی از مغازه ها و سوپرمارکت ها نیز از انواع سقف های شیروانی استفاده می شود شما می توانید سقف‌شیروانی مورد نظر خود را با توجه به دکوراسیون کلی آپارتمان خود انتخاب کنید زیرا این سقف ها در طرح ها و نمونه های مختلف قابل سفارش هستند برای اجرای سقف ها شما باید سازوکارهای ویژه ای را در نظر بگیرید که در این بخش به برسی چگونگی اجرای آن می پردازیم.

پوشش-نهایی

 

زیر سازی سقف شیروانی

یکی از مهم ترین مراحل نصب و اجرای سقف شیبدار زیر سازی آن می باشد زیرا این مرحله باید به صورت اصولی و تخصصی انجام شود برای این که بتوانید از سقف شیبدار مورد نظر خود استفاده کنید ابتدا باید بستری مناسب برای قرار گیری آن را فراهم کنید.

 

زیرسازی می‌تواند با استفاده از انواع آلیاژ ها همانند چوب آهن و پلاستیک انجام شود این مواد استفاده شده در زیر سازی سقف شیروانی با توجه به نیازمندی شما و نیز دکوراسیون کلی آپارتمان تان انتخاب می شود برای مثال در حال حاضر برای ساخت اکثر سقف شیبروانی در منازل ویلایی از انواع چوب استفاده می‌شود که استفاده از این آلیاژ در ساخت این سقف را می تواند ظاهری زیبا را به داخل منزل شما نیز منتقل کند.

 

البته استفاده از انواع فولاد و آهن نیز برای ساخت زیرسازی این مورد از سقف ها نیز مشاهده می‌شود اگر زیرسازی سقف شیروانی به صورت اصولی و تخصصی انجام نشود با گذشت زمان سقف حالت اولیه خود را از دست داده و در شرایطی دچار فرونشینی نیز خواهد شد که امکان به خطر افتادن جان انسان ها هم وجود خواهد داشت به همین دلیل باید در هنگام زیرسازی سقف شیروانی دقت فراوانی به خرج دهید شما می توانید افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 

پوشش روی زیرسازی

بعد از این که زیرسازی سقف شیروانی خود را انجام دهید ابتدا باید پوششی مناسبی برای قرارگیری سقف‌شیروانی خود فراهم کنید شما می توانید این پوشش را متناسب با زیر ساز خود آماده کنید.

 

برای مثال در شرایطی که از چوب برای سقف شیروانی خود استفاده کردید می توانید برای روی این زیر ساز نیز از انواع چوب ها استفاده کنید در چنین حالتی چوب ها را به حالت تخته ای در آورده و روی خانه کشتی ها قرار می دهند پس از انجام این مرحله سقف شما می تواند به درستی روی آپارتمان تان قرار بگیرد اگر شما به صورت مستقیم سقف را در زیر سازی آن قرار دهید فضای مناسبی در داخل از منزل شما ایجاد نمی شود.

 

همچنین میزان ماندگاری سقف نیز کاهش خواهد یافت به همین دلیل بهتر از قبل از قرار دادن سقف های شیروانی پوششی مناسب برای زیرسازی آن استفاده کنید در حال حاضر از انواع پلاستیک ها و پلی استر ها نیز برای زیرسازی سقف های شیروانی استفاده می شود که این مواد از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند گزینه ای مناسب برای این کار باشند.

سقف-شیروانی

 

پوشش نهایی های سقف شیروانی

بعد از این که مراحل گفته شده را طی کردید در این مرحله می توانید پوشش مورد نظر خود را در سقف آپارتمان قرار دهید در چنین حالتی علاوه بر این که این فرآیند به سادگی انجام خواهد شد سقف شما از ماندگاری بیشتری برخوردار خواهد بود همچنین زیبایی آن ها در خارج و مبل منزل وجود خواهد داشت بعد از نصب لایه اصلی سقف شما می توانید نتیجه کار را مشاهده کرده و از داشتن یک سقف مناسب و زیبا برای آپارتمان خود لذت ببرید.

یکی از مهمترین قسمت‌های ساخت ویلا و یا سقف‌های شیروانی، میزان درصد شیب است. چرا که در بسیاری از کاربری‌های و اغلب مناطق کشور درصد شیب متغیر می باشد.

رایکابام

گروه تولیدی رایکابام با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است . رایکابام با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *