مقالات

عایق بندی شینگل

عایق بندی شینگل

امروزه استفاده سقف های شیبدار در انواع خانه های ویلایی گسترش یافته است.

عایق سقف شینگل برای جلوگیری از ورود رطوبت حاصل از بارندگی به لایه های میانی سقف کاربرد دارد. عایق رطوبتی زیرشینگلی برند دورکن آلمان از جمله با کیفیت ترین این محصولات است که علاوه بر مقاومت بسیار بالا و آببندی کامل، این مزیت را دارد که خاصیت تنفسی و عبور هوا را نیز دارا می باشد.
سقف های شیبدار علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری که به نمای بیرونی خانه می دهند، دارای مزایای بسیار بالا می‌باشند که برخی از آن‌ها نیز شامل موارد زیر می باشند.

۱- نصب راحت و آسان

۲- کمتر بودن هزینه تعمیر و نصب نسبت به سایر سقف ها

۳- ایجاد فضای مناسب

۴- تهویه هوای خانه

۵- جلوگیری از تجمع آب و در نتیجه نشت آب به داخل ساختمان

۶- جلوگیری از تخریب ساختمان در اثر باران، برف و تگرگ

سقف های شیبدار به عنوان برترین سقف ها در نواحی و مناطق پر بارش شناخته شده اند، به همین دلیل بسیاری از ساکنان این مناطق به نصب سقف های شیبدار برای خانه های خود روی می آورند.
ارندگان خانه های ویلایی و سقف های شیبدار همواره نگران موضوعاتی مانند تمیز کردن اصولی سقف های شیبدار، نگرفتن آبگیرها، تابش مستقیم آفتاب، از بین نرفتن سقف، حمله آفات و حشراتی مانند موریانه، عدم تشکیل کپک و قارچ و پوسیدگی در اثر تجمع و نفوذ آب و…می‌باشند.
اینگونه خسارات و مشکلات می‌توانند آسیبی جدی به سقف های شیبدار بزنند، آنها را دچار تخریب کنند یا شکل ظاهری آنها را نیز ناپسند و ناخوشایند جلوه کنند.
بهترین راه برای مقابله با این آسیب ها پیشگیری از وقوع آن ها می باشد. به این منظور روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها تا حدود زیادی از وقوع این مشکلات جلوگیری کرد.

عایق بندی شینگل
همانطور که می دانید باقی ماندن و تجمع رطوبت در ساختمان ها یا سقف های شیبدار موجب خواهد شد تا سقف ها پوسیده شوند، با پوسیدن سقف های شیبدار خسارات بسیار زیادی به آن وارد خواهد شد و به گونه ای نیز می توان گفت این سقف‌ها آسیبی بسیار جدی می‌بینند و نیاز به تعویض پیدا می کنند.
پوسیدگی سقف های شیبدار مهمترین و اصلی ترین مشکل برای این سقف ها می باشد که در اثر باقی ماندن رطوبت به وجود می آید.
رطوبت حاصل از بارش باران و برف برای مدتی در لایه های سقف های شیبدار باقی می ماند و موجب خوردگی و از بین رفتن آنها می شود. اما این مشکل نیز مانند سایر مشکلات قابل حل شدن است و در این زمینه نیز پیشگیری از پوسیدگی بهتر از تعمیر یا عوض کردن سقف شیبدار می باشد.
بهترین و مناسب ترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی سقف های شیبدار استفاده از عایق بندی شینگل یا همان بخار بند است.
عایق های شینگل از باقی ماندن رطوبت در سقف های شیبدار جلوگیری می کند و آن را به خوبی عایق بندی می کند. عایق بندی شینگل، با عایق های شینگل صورت می گیرد.
این عایق ها سه لایه می باشند که دو لایه آن از پلی استر تشکیل شده است و یک لایه تنفسی به نام پلی اتیلن وارد.
لایه تنفسی عایق های شینگل باعث ورود و خروج هوا و رطوبت از داخل خانه می شود و به نوعی علاوه بر از بین بردن رطوبت، هوای درون خانه را نیز تهویه می کند.
برخلاف سایر عایق های انواع سقف ها عایق های سقف شینگل بسیار سبک هستند به راحت ترین شیوه ممکن نصب می شوند‌.
نصب عایق های شینگل در سقف های شیبدار نیاز به استفاده از آتش ندارند و در نتیجه این عایق های سقف، راحت تر از سایر عایق ها نیز نصب می‌شوند.
همچنین عایق بندی شینگل از هزینه بسیار کمتری برای نصب نسبت به عایق بندی ایزوگام و نصب سایر عایق ها برخوردار است.

مزایای نصب و استفاده از عایق بندی شینگل به شرح زیر میباشد.

۱- قابلیت نصب در هر محیط و هر ابعادی

۲- وزن بسیار سبک

۳- ایجاد لایه تنفسی و جذب و خارج کردن رطوبت از این طریق

۴- جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک

۵- جلوگیری از نشت آب حاصل بارش باران و برف

۶- تهویه هوای خانه به بهترین شکل

۷- جلوگیری از ورود سرما به داخل خانه

کاربرد شینگل

شینگل ها در واقع نوعی پوشش سقفی مدرن می باشند که در رنگ ها و طرح های متفاوت عرضه می شوند.
این رنگ و طرح زیبا و متفاوت سبب شده است تا شینگل ها به عنوان یکی از زیباترین پوشش های سقفی در بین مردم شناخته شوند و مشتریان زیادی نیز داشته باشند.
رنگبندی شینگل ها به انواع رنگ های قرمز، طوسی، قهوه ای، زرد، نارنجی و … تقسیم می شوند، وجود این رنگ ها به شینگل ها زیبایی بسیاری داده است.
علاوه بر زیبایی ظاهری سینگل ها از مزایای بیشماری نیز برخوردارند که این مزایا شامل موارد زیر می شوند.

۱- نصب سریع و ساده

وزن سبک شینگل ها سبب شده است تا بتوان آن ها را در کمترین زمان و به ساده ترین صورت ممکن نصب کرد. این ویژگی باعث شده تا هزینه نصب و تعمیر شینگل ها نیز تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.

۲- مقاومت بالا در برابر عوامل تخریب زا

با وجود وزن سبک اما سقف های شینگل در برابر عواملی مانند باد، طوفان، برف، باران، تگرگ و غیره مقاوم هستند و به هیچ عنوان دچار تخریب نمی شوند، این سقف ها قابلیت ضدآب دارند و از نفوذ رطوبت به خانه جلوگیری می‌کنند. همچنین سقف های شینگل از انعطاف پذیری بالا و مقاومت کششی بسیار عالی نیز برخوردار هستند.

کاربرد شینگل

۳- عمر بالا و ماندگاری زیاد

سقف های شینگل از عمر بالا و ماندگاری زیادی نیز برخوردار هستند. به طوری که معمولاً گارانتی این سقف ها، حدود ۸ سال می باشد. این گارانتی بالا نشان از میزان ماندگاری زیاد سقف های شینگل می دهد و در تجربه ها میزان ماندگاری این سقف ها به ۵۰ سال نیز رسیده است. همچنین سقف های شینگل غیر قابل اشتعال هستند و دچار آتش سوزی نمی شوند.
از سقف های شینگل در سقف های خانه های ویلایی، انواع آلاچیق، کارخانه ها و سوله ها استفاده می شود.

شینگل های پرفروش

همانطور که گفته شد سقف های شینگل به دلیل مزایای بالا، از محبوبیت زیادی نزد مردم برخوردارند و توانسته اند امتیاز بالای رضایت را از سوی مردم کسب کنند.
در سال‌های اخیر بسیاری از مردم به نصب و استفاده سقف های شینگل روی آورده اند و به همین دلیل این سقف ها در میان پرفروش ترین سقف های خانه های ویلایی قرار گرفتند.
همچنین شینگل ها به علت زیبایی های ظاهری نظیر رنگ های متفاوت و زیبا، یکپارچگی در رنگ و طرح، منظم بودن طرح ها و ابعاد مناسب مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارند و از انواع مختلفی نیز برخوردار هستند.
انواع مختلف شینگل ها شامل موارد زیر می شوند.

۱- شینگل های آسفالتی

شینگل های آسفالتی طرفداران بی شماری دارد و از محبوبیت بسیار بالایی نزد مردم برخوردار است. بطوریکه توان گفت شینگل های آسفالتی پرفروش ترین نوع از انواع شینگل ها هستند.
نصب و خرید این گونه شینگل ها بسیار ارزان تر و ساده تر از سایر شینگل ها می باشد. سینگل های آسفالتی قابلیت این را دارند که هزینه مصرف انرژی را کاهش دهند و باعث ذخیره آن نیز شوند.
همچنین شینگل های آسفالتی از تنوع در طرح بسیار زیادی برخوردار هستند و می‌تواند پاسخگوی انواع سلیقه ها نیز باشند.
نکات منفی در رابطه با این شینگل ها آن است که شینگل های آسفالتی از مقاومت کمتری نسبت به سایر شینگل ها برخوردار هستند و ممکن است سریعتر از آنها دچار تخریب شوند و در برابر طوفان و باد زیاد تاب نیاوردند.
طول عمر و ماندگاری شینگل های آسفالتی حدود ۲۵ سال است و در مقایسه با سایر شینگل ها بسیار کمتر است. شینگل های آسفالتی را فقط برای سقف های شیبدار نصب می‌کنند و استفاده از آنها برای سقف های مسطح غیر ممکن است. این عوامل کمی از کیفیت اینگونه شینگل ها کاسته است.
همچنین سه نوع دیگر شینگل وجود دارند که از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و جزء پرطرفدارترین و پرفروش در این نوع شینگل ها به شمار می روند.

شینگل های پرفروش

۲- شینگل های مستر

این نوع شینگل دارای زیبایی ظاهری می باشد و از طیف رنگی گسترده برخوردار است. همینطور شینگل های مستر از ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی نیز برخوردار می‌باشند.

۳- شینگل های پرمیوم

شینگل های پرمیوم توانسته اند سلیقه طرحی و رنگی بسیاری از مردم را پوشش دهند و این موضوع دلیل محبوبیت این شینگل ها است. این شینگل ها نیز مانند شینگل های مستر از دوام بالایی برخوردار هستند.

۴- شینگل های پلیمریک

شینگل های پلیمریک از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. استفاده همزمان از قیر و ماده پلیمر اصلی سازنده در شینگلهای پلیمریک، باعث افزایش ماندگاری این شینگل ها شده است و طول عمر آنها را بیشتر کرده است.

مقایسه شینگل با سایر عایق ها

همگی ما می دانیم عواملی همچون ابعاد عایق سقف، وزن عایق، میزان مقاومت عایق، هزینه نصب و تعمیر عایق، شکل ظاهری عایق، ماندگاری و طول عمر عایق هستند که مشخص می‌کنند کدام عایق بهتر است.
عایق های سقف شینگل می‌تواند پاسخگوی تمامی موارد بالا باشند و در نتیجه از کیفیت بی نظیری نیز برخوردار باشند.

مقایسه شینگل با سایر عایق ها عایق های سقف شینگل دارای وزن سبک و در عین حال مقاومت بالایی هستند.
نصب عایق های شینگل به راحتی امکان پذیر است و از قیمت مقرون به صرفه نیز برخوردار می باشد، در عین حال این عایق ها از ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در حالی که سایر عایق ها این ویژگی‌ها را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید