مقالات

مدل های سقف شیروانی ساده

مدل های سقف شیروانی ساده 

سقف یکی از اساسی ترین اجزاء اصلی هر خانه است که در هنگام ساخت نیازمند توجه خاصی است.
متاسفانه امروزه استفاده از سقف های سنگینی که با تیرچه و بلوک ساخته می شوند گسترش یافته در حالی که در کشورهای پیشرفته از سقف شیروانی استفاده می‌کنند.


مدل های سقف شیروانی ساده 
مزیت آن سبک بودن و مقرون به صرفه بودن آن است.

انواع مدل های سقف شیروانی ساده

1- سقف شیروانی گالوانیزه
این مورد با ورق طرح سفال گالوانیزه شفق اجرا می شود که علاوه بر وزن سبک جزء مدل سقف شیروانی ارزان قیمت نیز حساب می شوند.

2- سقف سفالی
از گذشته تا به حال، سفال به عنوان یکی از مصالح به کار می‌رود. سفال قیمت بالایی داشته و به راحتی شکسته می شود اما یک متریال خاص بوده که با استفاده از آن می توانید به ساختمان خود سبک ‌قدیمی بدهید که این مدل طرفداران بسیاری دارد.

3- سقف شیروانی با سنگ لوح
ویژگی منحصر به فرد این سنگ ها مقاومت بالای آن ها می باشد. در واقع مقاومت آنها بیشتر از ۲ برابر سایر مدل های دیگر می باشد و می توان از این سنگ ها هم در سبک مدرن و هم قدیمی استفاده کرد و قیمت بالایی نیز در کنار زیبای خود دارند.

4- سقف شیروانی چوبی
استفاده از چوب برای سقف های شیروانی در گذشته هم رایج بوده و هم پرطرفدار، اما امروز محبوبیت قبل خود را نداشته به دلیل معایب و آسیب پذیری که در برابر آتش سوزی دارد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اما هنوز از چوب برای نمای ساختمان های قدیمی استفاده می کنند.

انواع مدل های سقف شیروانی ساده

5- سقف های کامپوزیتی
نوع دیگری از سقف شیروانی سقف آسفالتی یا همان کامپوزیتی است که انواع و رنگ‌های متفاوتی داشته و نسبت به سایر مدل ها هزینه کمتری دارد و قابلیت نصب آسانی نیز دارد که در نتیجه این مزایا بسیار پرکاربرد می باشد.

6- سقف آندولین
این مدل سقف مقاومت بالایی داشته که در نتیجه آن طول عمر بیشتری نیز دارد.
با یک روش به خصوص رنگ پذیری آن ها انجام می شود که در شرایط سخت آب و هوایی باعث حفظ رنگ آن می شود. همچنین انعطاف پذیری و قابل توجهی داشته و در مقابل آب نفوذ پذیری اندکی دارد.

7- سقف بتنی
این سقف ها شباهت زیادی از نظر ظاهری به تایل های سفالی دارند.
همچنین مقاومت قابل توجهی داشته اما تفاوت عمده آنها با سفال در ارزان بودن قیمت آنها است.
از مزیت های دیگر آن این است که به راحتی روی همدیگر قرار می گیرند.

مدلهای سقف شیروانی ساده، اغلب به عنوان سازه‌های سقفی استفاده می‌شوند که به صورت مستقیم بر روی دیوارها یا پایه‌های ساختمان قرار می‌گیرند و برای پوشش سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سقف‌ها به دلیل سادگی و اقتصادی بودن، برای ساختمان‌های کوچک و متوسط با استفاده از مصالح چوبی یا فلزی بسیار محبوب هستند.

ویژگی های سقف شیروانی ساده

سقف شیبدار به عنوان پناهگاه ساختمان می باشد.
سقف شیبدار باید از استحکام کافی برخوردار باشدو توسط متخصصین با بهترین کیفیت ساخته شود چرا که سقف در معرض باد، باران، سرما، گرما و رطوبت می باشد اگر کیفیت خوبی نداشته باشد به مرور زمان آسیب خواهد دید.

تفاوت سقف مسطح و شیبدار 

سقف شیبدار با سقف مسطح از جهت هایی متفاوت می باشد.
سقف شیبدار دارای امنیت بالا در برابر آتش سوزی و گرما و سرما، صرفه جویی در زمان نصب، نصب آسان و وزن کم و زیبایی خاصی دارد.
به همین دلایل سقف شیبدار بهتر از سقف مسطح است.

ویژگی های سقف شیروانی ساده
سقف شیبدار باعث می شود در مصرف انرژی صرفه جویی شود و این سقف نسبت به سقف های مسطح و گنبدی و منحنی می توانند بهترین عایق و نگهدارنده انرژی و گرما باشند.
سقف های شیبدار در انواع ساختمان های تجاری ومسکونی استفاده خواهد شد چرا که سقف های شیروانی از عواملی چون باد و باران از مواد مصالح ساختمان محافظت می کنند و باعث شده که باران در روی سقف جمع نشود به همین دلیل به عنوان بهترین سقف می توان استفاده کرد.

مزایای استفاده از سقف شیروانی

استفاده از این گونه سقف ها در مناطقی که سردسیر هستند و باران و برف زیادی در سال می بارد، باعث می‌شود تا آب باران به راحتی از لوله‌ها سرازیر شده و به پایین بریزد.
همچنین هزینه ساخت و نصب این سقف ها بسیار کم می باشد و از مصالح ارزان در آن استفاده می‌گردد.
از مزایای دیگر استفاده از سقف شیروانی قابلیت نصب در همه مکان‌ ها مثل ویلا، آپارتمان، مناطق مسکونی و تجاری می‌ باشد. در کنار صرف هزینه کمتر برای نصب سقف شیروانی به علت کم بودن اندازه ستون و تیر های به کار رفته در آن وزن سقف کاهش می یابد و فشار کمتری به ساختمان وارد می شود.
اما مزیت قابل توجه این است که استفاده از سقف شیروانی زیبایی چشمگیر و خاصی را به محل اجرا می دهد و همچنین مقاومت بالایی در انواع اقلیم های آب و هوایی دارد.

مزایای استفاده از سقف شیروانی

مدل های سقف شیروانی ساده با پوشش ورق های فلزی

این نوع از سقف ها دارای ظاهری امروزی تر و مدرن می‌ باشند و در رنگ ها و سبک های متفاوت و زیبای هستند.
اکثرا خط های صاف و نمای فلزی دارند؛ همچنین قیمت بالایی داشته و کاربردی تر از سایر مدل ها می باشند و در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاومت بالایی داشته و نیز سبک می باشند، در نتیجه نصب آنها نیز راحت تر می باشد.
جنس ورق های آن از آلومینیوم و روی و یا استیل می باشد از انواع آن می‌توان به:

سقف شینگل

حدود سال های پیش برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته است و بیشتر در ساخت ویلا، آلاچیق و درب ساختمان های مسکونی و تجاری و غیره به کار می‌رود. از جمله پرمصرف ترین آن سقف شیبدار می باشد.

تاپ تایل

این محصول ۸ لایه دارد که ضخامت کلیه آن به ۵۰ میلی متر می رسد و یکی از محصولات پرطرفدار است و روکش آن از گالوانیوم می باشد.

مدل های سقف شیروانی ساده با پوشش ورق های فلزی

تایل دکرا

از ویژگی های منحصر به فرد آن استحکام و مقاومت بالای آن است که در تمامی شرایط آب و هوایی مقاومت داشته و لایه اصلی آن دکرا می باشد.
همچنین لایه زیری آن از روی ساخته شده است که مقاومت بی نظیری به آن می بخشد.

مدل های سقف شیروانی ساده با پوشش تایل سنگدانه ای

یکی از زیباترین انواع پوشش های به کار برده شده در سقف، تایل سنگریزه ای است که به آن تایل سنگدانه ای نیز گفته می شود. این نوع تایل سنگریزه ای دارای بافت های نامنظم برجسته ای می باشد و مات هستند.
همین ویژگی ها باعث ظاهر فوق العاده زیبا، شیک و منحصربه فرد این تایل ها شده است.
یکی از بهترین ویژگی های تایل های سنگدانه ای نسبت به سایر پوشش های سقف های شیبدار این است که به هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی و همچنین تغییر رنگ نمی شوند.
تایل سنگریزه ای از 8 لایه اصلی لعاب شفاف محافظ آکریلیک، لایه سنگریزه ای، پوشش چسباننده اصلی، لایه محافظ سطح، آلیاژ آلومینیوم روی، هسته فولادی، آلیاژ آلومینیوم روی، لایه محافظ سطح تشکیل شده است.

ویژگی های سقف های شیبدار سنگریزه ای

سقف های شیبدار سنگریزه ای دارای انعطاف پذیری بالا مقاوم در برابر پوسیدگی، خوردگی و فرسودگی دارد.
این سقف ها تنوع بالای رنگی از نظر طرح و رنگ پایداری بالا در برابر یخ زدگی و آتش سوزی می باشند.

مدل های سقف شیروانی ساده با پوشش تایل سنگدانه ای
سقف شیروانی سنگریزه ای در دو نوع طرح شینگل و طرح کلاسیک با  رنگ های متنوع شامل رنگ های قرمز، قهوه ای، نارنجی، آبی، سبز و زغالی در بالاترین کیفیت تولید می شود.

مدل های سقف شیروانی ساده با پوشش آندویلا

اندویلا  پوشش سخت می‌ باشد که از ترکیب مواد سلولزی و فیبری بازیافتی ساخته می شود
قابل ذکر است که یک نوع مواد طبیعی با رزین و رنگدانه های طبیعی در فشار و حرارت بالا با رعایت اصول استانداردهای زیست محیطی تولید می گردد.
گرمای ایجاد شده توسط تابش خورشید در محل‌ های داخل ورق ، ورق ها را به یکدیگر محکم تر می کند و سقف را یکنواخت کرده و آن را آب بندی خواهد کرد.
در ضمن اندویلا دارای رنگ بندی متنوع  بوده و ترکیب مواد کامپوزیتی ورق ها به گونه ای است که  ورق ها قارچ و کپک نمی زنند.
می توان گفت از لحاظ هزینه ای به صرفه است.

کاربرد و مزایای اندویلا

با شرایط آب و هوایی ایران سازگار می باشد و خریداران در تمامی منطقه های ایران این سقف را استفاده کرده‌اند و از آن رضایت دارند.
در مناطق همانند شمال و جنوب کشور که دارای رطوبت می باشند هیچ موقع دچار پوسیدگی و نشتی آب نخواهند شد.

مدل های سقف شیروانی ساده با پوشش آندویلا
این سقف دارای طول عمر بسیار بالایی می باشد.
اندویلا عایق صدا بوده و صدای باران را انتقال نخواهد داد.
این نوع سقف  از سبک ترین پوشش های سقفی است  و جلوه طبیعی و زیبایی را دارد.
کپک و قارچ نمیزند و دارای رنگبندی مختلفی است، در برابر وزش باد مقاوم است.

سقف شیروانی ارزان قیمت

همان طور که می دانید هر ساختمان یا سازه ای که ساخته می شود در بالا ترین قسمت به سقف نیاز دارد و در نقاطی از قسمت های جغرافیایی به دلایل خاصی مانند شرایط جوی و آب و هوایی به سقف شیب دار احتیاج دارد تا در گذر زمان تخریب نشود اما برخی از مهندسین برای سازه های خود برای ایجاد نمای زیبا و جلوه دادن بهتر به نمای بیرونی تصمیم می گیرند از سقف های شیروانی ارزان قیمت استفاده کنند.
سقف های شیروانی ارزان قیمت انواع مختلفی دارند و مهندسین می توانند نسبت به بودجه و شرایط زیستی از سقف مناسب و مورد نظر خود استفاده کنند همچنین برخی از نقاط کشور بافت سنتی آن از سقف های شیروانی استفاده شده است و برای هم سو سازی سازه باید از سقف شیروانی استفاده کرد تا بافت شهر حفظ شود. همان طور که گفته شد سقف های شیروانی انواع مختلفی دارند و در واقع سقف شیروانی سقف هایی هستند که شیب آن ها نسبت به جنس و نوع دارای شیب تند یا کند هستند.
استفاده از سقف های شیروانی برای سازه ها مزایا و معایب های خاص خود را دارد و یکی از بهترین فایده ی انتخاب سقف های شیروانی این است که در مناطق پر باران، آب باران، برف، تگرگ و… را سریعا انتقال می دهد تا از انباشته شدن ان در سقف سبب به وجود مشکلاتی مانند یخ زدن اب، نم زدگی و… نشود. برخی از دلایلی که مهندسین هنگام ساخت و ساز در مناطق سرد سیر از سقف های شیروانی ارزان استفاده می کنند این است که از تجمع برف بر روی ساختمان جلوگیری کنند. سقف های شیروانی انواع مختلفی دارند و ما برخی از پر طرفدار ترین، ارزان و زیبا ترین سقف های شیروانی را ذکر می کنیم.

۱- سقف شیروانی متساوی

سقف شیروانی متساوی یکی از سقف های پر طرفداری می باشد که برای سازه ها استفاده می شود و این گونه سقف ها دارای تیر های متساوی می باشد.

۲- سقف شیروانی تک پشته

یکی از زیبا ترین سقف های شیروانی که معمولا برای خانه های ویلایی انتخاب می شود سقف شیروانی تک پشته می باشد که یک تیر بلند تر تمامی تیر ها در مرکز قرار گرفته می شود و از دو طرف شیب تند یا ملایمی را برای سقف در نظر می گیرند.

۳- سقف شیروانی تک تیره

سقف شیروانی تک تیره نیز یکی از سقف هایی می باشد که یک تک تیره مرکزی در بالای سقف شیروانی قرار می گیرد.
سقف های شیروانی در قیمت های مختلفی در بازار ها وجود دارد و هر کدام از آن ها دارای جنس مختلفی هستند و برخی از آن ها را ذکر می کنیم.

سقف شیروانی ارزان قیمت

۱- سقف شیروانی فولادی

سقف شیروانی فولادی یکی از سقف هایی می باشد برای ساخت ان از مصالح فولادی استفاده می شود و معروف ترین سقف هایی که جزو سقف های فولادی می باشند شامل سقف های گچی هستند که کاملا مقاوم می باشند و می توانند وزن بسیار بالایی را تحمل کنند. همچنین سقف های فولادی که از پروفیل های C و Z ساخته شده اند جزو مقاوم ترین سقف های شیروانی می باشند.

۲- سقف شیروانی چوبی

 در سقف شیروانی چوبی، تیر ها و شیروانی‌ های مهم و اصلی ان با استفاده از مصالح چوبی ساخته می‌ شوند و رایج‌ ترین و معروف ترین سبک های ساخت سقف چوبی، استفاده از تیر ها و ستون‌ های چوبی مانند برجسته‌ ها می باشد که طبق قوانین قوانین مهندسی سازه، طراحی و تولید و مورد استفاده ی مهندسین قرار می گیرد.

۳- سقف شیروانی پیش‌ ساخته

 در سقف شیروانی پیش ساخته، سازه‌ های سقف شیروانی به صورت پیش‌ساخته، تهیه شده اند و به طور کامل اماده نصب هستند و مهندسین و استاد کار می توانند در هر زمانی اقدام به نصب ان کنند. این سقف های پیش ساخته ممکن است شامل پروفیل‌ ها، شیروانی‌ ها و اتصالات پیش‌ ساخته باشند که به روش‌ های مختلف تولید و برای فروش در بازار ها پخش شده اند.

قیمت سقف شیروانی ساده

سقف های شیروانی یکی از سقف های زیبا و پر طرفداری می باشد که افراد زیادی هنگام ساخت و ساز منزل و… آن را انتخاب می کنند به دلیل این که سقف های شیروانی علاوه بر زیبایی و قیمت مناسبی که دارند ویژگی های خوب و مهمی دارند که سبب افزایش محبوبیت آن ها شده است. قیمت سقف های شیروانی ساده نسبت به جنس، نوع، اندازه و… متفاوت است به همین دلیل می توانید برای اطلاع از قیمت دقیق سقف شیروانی ساده با متخصصین این زمینه مشورت کنید. سقف های شیروانی ساده دارای ویژگی های زیر می باشند.

۱- وزن پایین و مقاومت در برابر زلزله

۲- مقاوم در برابر آتش سوزی و جلوگیری از پخش شعله های اتش

۳- سازگار با محیط زیست و عدم آسیب به محیط زیست

۴- سازگاری با شرایط آب و هوایی مختلف

۵- غیر قابل پوسیدگی، خوردگی و فرسودگی و تغییر رنگ

۶- مقاومت بسیار بالا در برابر یخ زدگی

۷- مقاوم در برابر باد و طوفان

قیمت سقف شیروانی ساده

۸- مقاوم بودن نسبت به تغییر دمای محیط

۹- قابلیت برش خوردن و تطبیق دادن اندازه دقیق

ویژگی های سقف های شیروانی ساده بسیار زیاد است و ویژگی هایی که ذکر شد جزو بهترین ویژگی های آن می باشد اما استفاده از سقف های شیروانی مزایای خاص خود را دارد که برخی از آن ها شامل ظاهر کاملا زیبا و جذاب، کم وزن بودن، نصب راحت و بی درد سر و… می باشد.
قیمت سقف شیروانی ساده جزو مهم ترین مراحل خرید و انتخاب آن برای سازه مورد نظر می باشد که هزینه کلی آن در  انتخاب اخر سقف شیروانی مورد نظر تاثیرات بسیار زیادی دارد. سقف های شیروانی شیبدار ساده در حال حاضر و به تازگی جزو پر طرفدار ترین سقف های شیروانی قرار گرفته و در سراسر جهان از انواع آن برای ساخت و ساز ها استفاده می شود. سقف شیروانی ساده کاربرد های مختلفی دارند و در محیط ها و ساختمان های مختلفی آن ها استفاده می شوند همچین مقدار هزینه ای که برای خرید سقف شیروانی انجام می دهید بر نمای کلی مجموعه تاثیر بسیار زیادی دارد به‌ همین دلیل سعی کنید سقفی که انتخاب می کند دارای ظاهر و کیفیت خوب و مناسبی باشد تا در گذر زمان به راحتی دچار تغییر رنگ، شل شدگی، پوسیدگی و… نشود.

بهترین سقف شیروانی

سقف های شیروانی در انواع مختلفی تولید شده اند و هر کدام از آن ها زیبایی و نمای خاص خود را دارند همچنین سقف های شیروانی از نظر محبوبیت در بین جوامع محبوبیت بسیار زیادی دارند و در هر آب و هوایی ممکن است با این گونه سقف ها رو به رو شوید. بهترین سقف های شیروانی که می توانید برای سازه ی خود انتخاب کنید ممکن است شامل موارد زیر باشد.

۱- سقف شیبدار مانسارد

سقف شیبدار مانسارد یکی از سقف های زیبا و خاصی می باشد که برای انواع خانه های ویلایی می توان از آن استفاده کرد. این گونه سقف ها در طرح و رنگ های مختلفی تولید شده اند اما یکی از معایب این گونه سقف ها این است که در برابر برف و فشار بالا مقاومت خوبی از خود نشان نمی دهد و ممکن است آسیب ببیند اما این سقف نسبت به سقف های دیگر فضای بلا استفاده ای را در زیر شیروانی به وجود نمی آورد و افراد می توانند به راحتی از فضای زیر شیروانی استفاده کنند.

۲- سقف پروانه ای

سقف پروانه ای یکی از زیبا ترین سقف هایی می باشد که مهندسین برای سازه هایی که در محیط های خشک می سازند انتخاب می کنند به دلیل این که این سقف ممکن است در برابر باد و طوفان و برف و… مقاومت کافی نداشته باشد. ساخت این گونه سقف ها کاملا مقاوم و محکم است همچنین پس از نصب نمای بسیار جذابی را برای ساختمان ایجاد می کند.

بهترین سقف شیروانی

۳- سقف شیروانی کلاهکی

سقف کلاهکی یکی از سقف های پر طرفداری می باشد که در کل جهان مورد انتخاب افراد قرار گرفته شده است به دلیل این که این نوع از سقف ها کاملا محکم و مقاوم هستند و تحت هیچ شرایطی آسیب نمی بینند به همین دلیل انتخاب اول سازنده ها در محیط های پر بارش و سرد سیر است. این نوع از سقف ها فضای زیر شیروانی را اشغال نمی کنند و افراد منزل می توانند به راحتی از فضای زیر شیروانی استفاده کنند.
سقف های مختلف و بسیاری برای انتخاب وجود دارد و برای انتخاب سقف بهتر است که از متخصص این زمینه کمک بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *