مقالات

پوشش سقف آندوویلا

پوشش سقف آندوویلا و آندولین یکی از محبوب ترین انواع پوشش سقف نوین است

پوشش سقف آندوویلا و آندولین یکی از محبوب ترین انواع پوشش سقف نوین است که ظاهری شبیه به سفال و شینگل دارد اما از نظر وزن سبک تر است و به دلیل طول عمر بالا، دوام فوق العاده، ضد آب و حریق بودن و امکان استفاده آن در هر نوع سقف شیبدار با هر میزان زاویه و تندی شیب باعث شده تا محبوبیت زیادی در این سال ها پیدا کند.

ورق آندولین سقف شیروانی
ضمن اینکه ورق آندولین را با نام ورق آندولاین هم می شناسند

آندولین نام یک شرکت فرانسوی است که از سال 1945 آغاز به تولید این نوع ورق ها نمود و در سال 1994 با ایجاد خط تولید خود در ترکیه به فعالیت های خود توسعه داد. این ورق بارها به عنوان ورق نمونه برای ایجاد و اجرای سقف شیبدار شناخته و معرفی شده است زیرا در بالاترین استاندارد های جهانی  ساخته شده است و توانسته میزان رضایت مشتری بالایی را به خود اختصاص دهد.

پوشش سقف آندوویلا ترکیبی از چندین ماده مختلف را تشکیل داده است که باعث ساختاری قدرتمند و غیر قابل نفوذ و دارای عمری طولانی شده است و در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی و منطقه ای نیز به خوبی مقاوم شده است. ساختار اصلی ورق از جنس سلولز و بتومن که نوعی قیر است ایجاد شده است.

پوشش سقف آندوویلا
مقاوم در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی و منطقه ای

آندولین دارای رنگ بندی بسیار متنوعی است، نوع رنگ آن نیز به دلیل رنگدانه ای بودن در برابر  نور خورشید بسیار مقاوم می باشد و به هیچ عنوان حتی در طول سالیان دراز و تحت شدیدترین نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد. ضمن اینکه حالت رنگ بندی این ورق بصورت مخملی یا سایه روشن است که ترکیبی فوق العاده برای ظاهر سقف شیبدار خانه ایجاد می کند.

ضمن اینکه ورق آندولین را با نام ورق آندولاین هم می شناسند و عموما به لاتین با نام ورق آندولاین سقف شیبدار شناخته می شود.

مزایای ورق اندوویلا

ورق اندوویلا خصوصیات زیادی دارد و به دلیل همین خصوصیات است که از پر فروش ترین نوع ورق سقف شیب دار تلقی می شود. برخی از مهم ترین خصوصیات این پوشش سقف شیروانی عبارت است از:

  • وزن سبک: ورق اندوویلا تنها 4 کیلوگرم در هر متر مربع وزن دارد که به همین دلیل سبک ترین ورق سقف شیبدار شناخته می شود.
  • ضد آب بودن: این ورق ساختاری از بتومن و سلولز دارد که این ساختار باعث ضد آب شدن آن و امکان استفاده در مرطوب ترین مناطق را برای این ورق فراهم کرده است
  • ضد تعریق: یکی از محاسن کلیدی ورق آندولین و آندوویلا داشتن خصوصیت گردش هوا و جلوگیری از تعریق و رطوبت بخصوص در داخل ساختمان می باشد.
  • متناسب با محیط زیست: ورق آندوویلا از مواد طبیعی در ساخت خود بهره گرفته است و هیچ نوع ماده شیمیایی و آزبستی در ساختار آن که مغایر با محیط زیست باشد و خطراتی برای آن داشته باشد در ساختار ان وجود ندارد
  • عایق رطوبتی: ورق های اندولین و آندوویلا دارای ساختاری یکپارچه و شرایط آب بندی بسیار خوبی هستند که این باعث شده تا این ورق به عنوان یکی از بهترین پوشش های سقف شیبدار به عنوان عایق رطوبتی باشد.
  • قیمت مقرون به صرفه: این نوع ورق ها علی رغم وزن کم اما دارای طول عمر زیاد و هزینه تعمیرات بسیار پایینی هستند و قیمت تمام شده خرید آنها نیز بسیار مناسب است.
  • استفاده در شرایط آب و هوایی متفاوت: یکی از ویژگی های ممتاز ورق آندوویلا برای اجرای سقف شیبدار امکان استفاده از آن در تمامی انواع شرایط آب و هوایی بدون نگرانی از تغییر وضعیت و از دست دادن ویژگی های خود است.
  • توانایی تحمل بار: ورق آندوویلا را باید بر روی چهارچوب 45 سانتی متری کار کرد. در این ساختار به راحتی این ورق می توان تا 350 کیلوگرم بار را تحمل کند.
  • ضد فرسودگی ، پوسیدگی و خوردگی: ساختار ترکیبی ورق آندولین و آندوویلا باعث شده تا به هیچ عنوان این ورق حتی در طول زمان دچار خوردگی، فرسودگی ، زنگ زدگی و یا پوسیدگی نشود و حتی عوامل بیولوژیکی روی آن کمترین تاثیر را ندارد.

مشخصات فنی ورق آندوویلا

ورق های آندوویلا در طول 106 سانتی متری و عرض 40 سانتی متری  تولید می شوند. این ورق ها 4 سانتی متر گودی یا برآمدگی دارند و هر ورق آن حدود 1.26 کیلوگرم وزن دارد که در یک متر مربع وزن آن به 4 کیلوگرم می رسد. عمده ترین رنگ بندی ورق آندوویلا سقف شیب دار در رنگ های سبز، قهوه ای روشن و سوخته، قرمز توتالیته و تونالیته  می باشد.

مشخصات فنی ورق آندوویلا

ساختار مهندسی شده ورق آندوویلا ضمانت اجرای صقف شیبدار را به شدت افزایش می دهد. این ورق ها نسبت به نور و گرما و سرما مقاومت بسیار زیادی دارند و به عنوان یک عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی درجه یک محسوب می شوند. شرایطی مانند فشار باد، وزن برف ، آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی، رطوبت و غیره به هیچ عنوان روی این ورق تاثیر منفی نخواهد داشت.

این ورق در برابر اشعه فرا بنفش و UV خورشید بسیار مقاوم است. تحمل فشار وزن بالایی دارد و با یک زیر سازی ساده به خوبی آب بندی می شود.

امروزه ورق آندوویلا و ورق آندولین برای اجرای سقف شیروانی و انواع دیگر سقف های شیبدار به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا این ورق در فرانسه و برای شرایط آب و هوایی مرطوب تولید شد ولی به دلیل بهبود مستمری که در تولید این ورق ایجاد شد اکنون ورق پوشش سقف شیب دار آندوویلا به یکی از بهترین ورق های اجرای انواع سقف  شیبدار تبدیل شده است .

جالب است بدانید ورق آندوویلا را تنها برای اجرای سقف ویلا استفاده نمی کنند و این ورق برای اجرای انواع سقف آلاچیق، اجرای سقف کلبه، اجرای سقف مراکز تفریحی، کارخانجات و غیره به خوبی کاربرد دارد و از ورق های زینتی و بسیار زیبا نیز شناخته می شود. حتی بعضا ار ورق آندولین یا ورق آندوویلا برای اجرای نمای ساختمان های شهری نیز استفاده می شود.

از نظر ظاهر ورق آندولین را با ورق طرح سفال مقایسه می کنند در حالی که به دلیل ساختار مخملی و روشن و تاریک بودن رنگ های آنها از ورق سفالین جلوه بهتری دارد. از نظر ساخت و استحکام نیز ورق آندوویلا را با ورق شینگل و یا بعضا دکرا قیاس می کنند. هر چند وزن این ورق بسیار سبک تر بوده و اجرای ساده تر و سریع تری دارد.

شرکت رایکابام به عنوان نماینده فروش ورق آندوویلا و ورق آندولین در ایران اقدام به تهیه و توزیع ورق اصلی آندویلا برای اجرای پوشش سقف آندوویلا در ایران نموده است و با ایجاد شرایط فروش فوق العاده و حذف واسطه ها قیمت تمام شده ورق آندوویلا را برای خریداران بسیار مقرون به صرفه کرده است.

ضمن اینکه شرکت رایکابام به بهره گیری از تیم های کاملا حرفه ای اجرای انواع ورق سقف شیبدار با ضمانت بالا کار اجرای سقف های شیبدار در تمامی ایران را با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات و امکانات اجرایی عده دار می شود و در کمترین زمان و با ارائه خدمات پس از نصب به مشتریان خود تحویل می دهد.

اندوویلا چیست؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا می بایست بگوییم که آندوویلا جز مصالح ساختمانی محسوب میشود که کاربرد آن را میتوانیم در نماکاری سقف ساختمان ها مشاهده کنیم. اندوویلا جز محصولات اصلی گروه کارخانه جات آندولین فرانسه می‌باشد که سابقه  آنها به هفتاد سال بازمی‌گردد.
از این نوع سقف برای پوشاندن سطح سقف های شیبدار که از آنها به نام سقف های شیروانی نیز یاد می‌شود، می توان از پوشش سقف اندوویلا استفاده کرد، حتما تاکنون با نام این روکش آشنا می‌باشید چرا که پوشش سقف آندولین و آندوویلا از جمله شناخته شده ترین تایل های پوششی سقف شیبدار هستند، و از آنجایی که با توجه به سایر تایل های موجود در بازار از ویژگی های بیشتری برخودار می‌باشند، همواره مورد انتخاب بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. ویژگی‌هایی همچون،

۱- وزن بسیار کم

سقف ساختمان هایی که با آندوویلا پوشش داده شود از وزن بسیار سبکی برخودار می‌باشد در نتیجه بار اضافه ای بر سقف ساختمان وارد نخواهد شد.

۲- مناسب برای همه سقف ها

این نوع سقف قابل استفاده و متناسب برای هر نوع سقف شیبدار می‌باشد، از دیگر کاربرد های آن می توان به استفاده از آنها در آلاچیق ها، سر درب، سایبان ،  ایوان و… اشاره کرد.

اندوویلا چیست؟

۳- با توجه به گذر زمان هیچ تغییر رنگی در آن انجام نخواهد شد و پوسته پوسته نمیشود.

اگر بخواهیم به طور جزئی تر به بررسی ترکیبات و متریال به کار برده شده در تولید اندوویلا بپردازیم باید بگوییم که ورق پوشش سقف آندوویلا از ترکیب چندین مواد همچون، مواد سلولزی و فیبری بازیافتی، یک قلم از این ترکیبات می‌باشد، این مواد پس از بررسی های فراوان مورد تایید موسسه ICC-ESS واقع شده است، ترکیب دیگر به کار برده شده بیتومن می‌باشد، این ماده در واقع همان قیر طبیعی است، و نحوه تولید آن به این صورت می‌باشد که تولید کنندگان حاضر رزین ورنگ دانه های طبیعی را در فشار و حرارت بالا قرار می‌دهند، سپس با توجه به نکات مربوط به استانداردهای زیست محیطی تولید آنها را انجام میدهند.
قرار گرفتن آنها در مقابل نور مستقیم خورشید سبب می‌شود تا سقف هموار و یکپارچه شود، به این صورت که زمانی که نور خورشید به محل های موجود بر روی این سطح که محل هم پوشانی میباشد، برخورد میکند، سبب میشود تا ورق های قیر در داخل ورق ها بهتر بر روی یکدیگر قرار گرفته و جذب هم شوند.
هم‌چنین ناگفته نماند که از دارای طیف وسیعی از رنگ های مختلف می‌باشد‌، که زمینه ی آنها سایه روشن می‌باشد.

کاربرد اندوویلا

اندوویلا دارای کاربرد متعدد و کارآمدی می‌باشد که در ادامه قصد داریم تا به معرفی کامل آن بپردازیم، اما پیش از آنکه به بررسی کاربرد های آن بپردازیم بهتر است تا ویژگی های منحصر به فرد آن که باعث شده است تا مفید و کارآمد به شمار رود را مورد بررسی قرار دهیم.

۱- سقف آندوویلا از مقاومت بسیار فوق العاده ای  برخودار است در نتیجه می تواند در برابر رطوبت از خود مقاومت به عمل آورد و مانع از نفوذ آب به لایه های زیرین سقف می شود، این ویژگی سبب شده است تا مناسب برای مناطقی باشد که با بارش فراوان باران مواجه هستند

۲- عایق صوتی بودن از دیگر ویژگی های این نوع سقف به شمار می‌رود، که بازهم این ویژگی منجر میشود تا این سقف متناسب برای مناطق پر باران باشد، که از انتقال صدای باران به داخل ساختمان جلوگیری نمایند.

۳- در پیش تر نیز به معرفی این ویژگی پرداخیتم  که این نوع سقف از وزن بسیار کمی برخوردار می‌باشد اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که مقاومت اندوویلا در برابر وزش باد حدود صدوهشتاد کیلومتر بر ساعت میباشد.

۴- و از همه مهم تر اینکه برای نصب آن با سختی زیاد مواجه نخواهید شد چراکه نصب آن بسیار سریع و آسان می باشد و قابل نصب بر روی هر نوع سقف شیبدار که شیب آن متفاوت است امکان پذیر می‌باشد و برای نصب این سقف نیازی نیست که زیر سازی خاصی انجام دهید، چرا که تایل های این سقف از این قابلیت برخودار هستند که به راحتی  بر روی شبکه های فلزی یا چوبی نصب شوند و قرارگیرند. و پس از آنکه نصب آن را انجام دادید می توانید روی بام تردد کنید.

کاربرد اندوویلا

۵- در کنار اینکه وزن آن بسیار کم است اما از مقاومت بسیار زیادی برخوار است، به همین علت در مدت زمان کوتاه دچار آسیب نخواهد شد و عمر و دوام بسیار زیادی را به همراه می‌دارد.

۶- بسیاری از افراد نگرانی هایی در رابطه با سقف منزل خود دارند، چراکه هرگونه آسیب دیدگی سقف موجب می‌شود تا منزل نما و جلوه اصلی خودش را از دست بدهد، اما چنانچه از سقف اندوویلا استفاده نمایند دیگر با این مشکل مواجه نخواهند شد چرا که این نوع سقف از قابلیت گردش هوا برخودار می‌باشد و  از ایجاد عرق و رطوبت در سقف جلوگیری می‌کند، همچنین با توجه به برجستگی هایی که در حاشیه آندوویلا وجود دارد، امکان برگشت آب و نفوذ آن وجود ندارد. کپک و قاچ نیز نمی زند.

۷- علاوه بر اینکه رطوبت و نم می‌تواند ظاهر سقف ساختمان را با مشکل مواجه کند، ترک خوردن سقف نیز می تواند تاثیر موثری بر ظاهر و زیبایی سقف به همراه داشته باشد، از این رو می‌توان گفت که از آنجایی که سقف اندوویلا دارای انعطاف پذیری بالایی می‌باشد و به همین دلیل ترک نخواهد خورد.

۸- از آنجایی که سقف ساختمان ها در معرض مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرند، ممکن است خیلی زود دچار رنگ پریدگی ویا زنگ زدن شوند، اما این سقف ضد زنگ است و مقاومت بالایی در برابر تابش اشعه ی خورشید از خود به عمل می آورد.

۹- در خصوص قیمت آندوویلا را نیز می‌توان گفت که در مقایسه با اکثر تایل ها از قمیت بسیار مقرون به صرفه تری برخوردار است.

همچنین بهتر است بدانید که ابعاد اندوویلا به است صورت می‌باشد که،طول ۱۰۶ سانتی متر،عرض ۴۰ سانتی متر،ضخامت ۳ میلی متر،وزن هر ورق ۱٫۲۷ کیلوگرم، پوشش هر ورق ۰٫۳۱۲ مترمربع می‌باشد. و از رنگ بندی ،ندوویلا قهوه‌ای با تونالیته، آندویلا سبز با تونالیته آندوویلا قرمز با تونالیته، آندوویلا سفالی که از جمله کاربردهای آن را میتوانیم در،

۱- استفاده در ساختمان مدارس، خانه های مسکونی، و امکان تجاری

۲- استفاده در سقف های شیروانی به عنوان متریال پوشش سقف

۳- استفاده در سقف و نماهای ویلاها

۴- استفاده در پوشش سقف سوله ها، مشاهده کنیم.

قیمت آندوویلا

شاید برای شماهم سوال باشد که آیا میان ورقه های  آندولین و آندوویلا تفاوتی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ورق های پوشش سقف آندولین و آندوویلا از دو نظر به یکدیگر شبیه هستند، هر دو دارای جنس همسان می‌باشند و فرآیند تولید آنها نیز یکسان است.
اما انتها دارای  تفاوت هایی نیز می‌باشند که مربوط به شکل ظاهری آنها میشود، آنها از نظر ابعاد و اندازه، نوع رنگ و…با یکدیگر دارای تفاوت میباشد.

قیمت آندوویلا
پوشش سقف اندوویلا این امکان را فراهم ساخته است که  افراد دیگر با انتخاب آن نگرانی در خصوص سقف ساختمان خود نداشته باشند چراکه این سقف مطابق با استاندارد اروپا مورد تأیید قرار گرفته است و با در نظر گرفتن جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست تولید شده است و همه جوانب در این خصوص در نظر گرفته شده است‌.
در خصوص قیمت آن نیز میبایست بگوییم که قیمت آندویلا درمقایسه با سایر ورق پوشش ها که برای سقف منازل به کار برده می‌شود، بسیار مقرون به صرفه تر است و اما با این حال نیز دارای جلوه طبیعی و زیبایی است، و در فرایند تولید آن بسیاری فاکتور ها در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال در فرایند تولید این سقف از آزبست استفاده نشده است، چراکه این ماده سرطان زا است و برای سلامتی انسان مضر می باشد و قطعا سلامتی او را به خطر می اندازد.
گام دیگری که در خصوص در نظر گرفتن همه جوانب برداشته شده است این است که بر روی ورق ندوویلا آزمایش هایی انجام شده است که نشان میدهد  کلیه بازها و اسیدها بر روی این ورق بی تاثیر خواهند بود.

آندوویلا مازندران

سقف آندوویلا یکی از گزینه‌های محبوب برای نصب در مازندران است.
رایکا بام نمایندگی آندویلا در استان مازندارن نیز می باشد.
این نوع سقف به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جذابیت زیادی دارد.
سقف آندوویلا از جنس چوب با کیفیت بالا ساخته می‌شود.
این چوب ها مقاوم در برابر عوامل جوی مانند باران و باد است. همچنین، سقف آندوویلا دارای طراحی زیبا و منحصر به فردی است که به محیط زندگی شما جلب زیبایی می‌کند.
در مقایسه با سایر انواع سقف مانند سقف سفالی، سقف آندوویلا دارای ویژگی‌های خاص خود است. این مقایسه  کمک می‌کند تا بهترین انتخاب برای ویلا خود را داشته باشید.

رایکابام

گروه تولیدی رایکابام با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است . رایکابام با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید