مقالات

آب بندی دودکش سقف شیروانی

آب بندی دودکش سقف شیروانی

آب بندی دودکش های سقف های شیروانی با ورق های گالوانیزه توسط افراد ماهر و حرفه ای انجام می شود و برای آب بندی کردن هر دودکش باید از ورق های جداگانه ای استفاده شود‌.
در واقع زمان آب بندی کردن دودکش های سقف شیروانی، هر دود کش را به روش مخصوص و نسبت به سایز و اندازه و محل قرار گیری آن آب بندی می کنند. اگر برای آب بندی اگر سقف های شیروانی خود از افراد ماهر و حرفه ای کمک بگیرید

۱- آب بندی دودکش های سقف شیروانی دارای عمر مفید بالایی قرار می گیرند و هیچ آسیبی نمی بینند‌.

۲- همچنین افراد حرفه ای برای آب بندی دودکش های سقف شیروانی از هیچ گونه ابزار آلات چسبی مانند چسب ها و ماستیک ها استفاده نمی کنند.

۳- آب بندی دودکش ها به دلیل این که بر روی سقف شیروانی قرار دارند و سقف های شیروانی به دلیل شیبی که دارند برای آب بندی آن ها علاوه بر استفاده از ورق های گالوانیزه از عایق های دلتا نیز استفاده می کنند.
این عایق کاملا ضد رطوبت می باشد و هیچ گونه رطوبتی را وارد سقف و دود کش نمی کند.
عایق های دلتا به صورت چسبی هستند و اگر مهارت لازم برای آب بندی کردن دود کش ها را داشته باشید خودتان به راحتی می توانید انجام دهید.
عایق های دلتا همانطور که گفته شد به صورت چسبی هستند و می توان آن ها را در سریع ترین زمان بر عایق ها چسباند و وقت زیادی گرفته نمی شود.
متخصصین این کار زمانی که عایق دلتا را بر محل مخصوص نصب می کند پس از آن دودکش و سقف و‌‌… را نصب می کند و هر کدام را در محل اولیه خود باز می‌ گرداند.

آب بندی دودکش سقف شیروانی

۴- آب بندی کردن دود کش های سقف های شیروانی نسبت به نوع دود کش ها، آب و هوای محدوده، نوع سقف شیروانی و.‌.. متفاوت است. به طور مثال اگر ساختمان مورد نظر شما در اکثر ماه های سال بارانی می باشد، آب بندی آن باید به صورت حرفه ای و ویژه انجام شود به دلیل این که با بارش مداوم باران و رگبار و باد ها آسیب های جزئی و کلی به سقف شیروانی وارد می کند و دود کش ها که جزء قسمت های بیرونی سقف های شیروانی قرار دارند زود به زود آسیب می بیند و به آب بندی نیاز پیدا می کنند.
آب بندی دودکش های سقف های شیروانی که در این گونه آب و هوا ها قرار دارند باید به صورت حرفه ای انجام شود تا از به وجود آمدن مشکلات دیگر جلوگیری کند.

آب بندی ورق های سوراخ شده

آب بندی ورق ها زمانی انجام می شود که:

۱-  نصب و اجرای سقف های شیروانی به صورت نادرستی انجام شده باشد و زمانی که هوا ابری و بارانی می باشد، آب به صورت چکه چکه به داخل سقف وارد می شود.

۲- وسایل تیز مانند سنگ، چاقو و… به سقف برخورد کند و باعث سوراخ شدن و آسیب دیدن سقف شیروانی شود.

۳- اگر برای نصب سقف شیروانی از ورق های پوسیده یا آسیب دیده استفاده شود، پس از مدتی سقف به اب بندی احتیاج پیدا می کند تا سقف مانند روز اول به مقاومت خود دست پیدا کند.

آب بندی ورق های سوراخ شده به روش های مختلفی انجام می شود به شرح زیر:

۱- برای آب بندی ورق های سوراخ شده بهتر است که ورقی که آسیب دیده را تعویض کنید و دیگر از آن استفاده نکنید. انجام این روش مقداری سخت و زمان گیر است و هزینه و دستمزد این روش برایتان گران تمام می شود به همین دلیل افراد این روش را انتخاب نمی کنند.

آب بندی ورق های سوراخ شده

۲- یکی دیگر از روش های آب بندی ورق های سوراخ شده که به صرفه تر و کم هزینه تر از روش قبلی می باشد، استفاده از مواد اب بندی می باشد که مواد آن باید با سقف شیروانی شما متناسب باشد و با آن تناسب کافی را داشته باشد.

موادی که برای آب بندی سقف های سوراخ شده استفاده می شود باید ویژگی هایی را دارا باشد.

۱- در برابر گرما و سرما بتواند از خود مقاومت نشان دهد و حالت چسبندگی خود را به طور کامل حفظ کند و در صورت باد و باران و… خاصیت خود را از دست ندهد.

۲- با سقف شما متناسب باشد و زمانی که بر روی سقف شما قرار می گیرد بتواند از خود مقاومت نشان دهد.

۳- با محدوده ی آب و هوایی شما، سازگار باشد.

آببندی بین سقف شیروانی و دیوار

آب بندی بین سقف های شیروانی و دیوار به دلایل مختلفی انجام می شود:

۱- در گذر زمان دیوار مقاومت خود را از دست می دهد و دچار فرسایش می شود به همین دلیل دیوار مانند قدیم نمی تواند در برابر عوامل خارجی مقاومت نشان دهد و امکان ریزش آن بالا تر می رود. یکی از دلایل آب بندی کردن بین سقف شیروانی و دیوار بالا بردن مقاومت دیوار می باشد.

۲- با بارش رگبار های طولانی و باد های قوی کناره های سقف شیروانی ممکن است دچار شکستگی یا لب پریدگی شوند به همین دلیل توصیه می شود که اقدام به آب بندی بین سقف شیروانی و دیوار کنید تا قسمت های آسیب دیده سقف شیروانی دوباره به حالت اولیه خود بازگردند.

۳- با تغییر فصل از گرما به سرما یا برعکس سازه ساختمانی دچار انبساط و انسجام می شود به همین دلیل سقف شیروانی و دیوار مانند روز اول نمی توانند مقاوم باشند و به راحتی ممکن است دچار ریزش شوند. به همین دلیل آب بندی کردن بین دیوار و سقف شیروانی هر چند وقت یک بار واجب است تا از به وجود آمدن خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری شود.

آببندی بین سقف شیروانی و دیوار

۴- اگر مدت زمان کوتاهی از نصب سقف شیروانی و ساخت ساختمان نگدشته باشد آب بندی کردن بین دیوار و سقف از رشد حیوانات موذی، نباتات و… جلوگیری می کند. رشد این گونه حیوانات برای سقف ممکن است خطرناک باشد و باعث نشتی آب شوند.

زمانی که سقف و دیوار های ساختمان دچار نشتی آب شوند به این معنی است که سقف شیروانی دچار آسیب شده است و هر چه زود تر باید اقدام به آب بندی آن کرد. آب بندی بین دیوار و سقف شیروانی از نشتی آب جلوگیری می کند و بهتر است که هر چند وقت یک بار محل مورد نظر را بررسی   ارزیابی کنید و اگر نیاز بود از افرادی که در این زمینه تخصص لازم را دارند کمک بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

پنجره در سقف شیروانی

پنجره های سقف های شیروانی را می توان در ابعاد و طرح های مختلفی انتخاب کرد.

۱- می توان از پنجره های دوجداره برای سقف شیروانی استفاده کرد تا از ورود صدا های آزار دهنده به داخل جلوگیری شود.

۲- همچنین می توان از پنجره های معمولی برای سقف شیروانی استفاده کرد. انتخاب پنجره برای سقف های شیروانی سلیقه ای می باشد و افراد می توانند نسبت به اندازه، رنگ و… سقف شیروانی نوع پنجره را انتخاب کنند.

برای انتخاب پنجره بهتر است که برخی نکات را رعایت کنید به طور مثال:

۱- بهتر است پنجره ای را انتخاب کنید که کاملا محکم باشد و در برابر باد و… مقاومت داشته باشد و نشکند. برخی از پنجره ها نشکن هستند و در برابر ضربه ها مقاوم هستند.

۲- پنجره ای را انتخاب کنید که درز های آن به طور کامل پوشیده باشد و بتوان ان را قفل کرد تا از ورود حیوانات جلوگیری کند. اگر درز های کنار، پایین و بالای پنجره باز باشد حیوانات کوچکی مانند مورچه، زنبور و مار به داخل سقف نفوذ پیدا می کنند و لانه گذاری می کنند.

پنجره در سقف شیروانی

۳- پنجره ای را انتخاب کنید که نور را به راحتی به داخل سقف وارد کند و از تابش نور خورشید جلوگیری نکند.

۴- پنجره ها در جنس های مختلفی مانند چوبی، فلزی، آلمینیومی و… وجود دارد و نسبت به اب و هوای محدوده خود پنجره ای را انتخاب کنید که آسیبی نبیند. به طور مثال در مناطق شمال کشور به خاطر وجود رطوبت اگر پنجره سقف شیروانی چوبی باشد به راحتی دچار نم و رطوبت می شود و کارآیی خود را از دست می دهد. همچنین اگر پنجره فلزی یا آهنی باشد ممکن است زنگ بزند و نمای بدی را ایجاد کند. بنابراین برای انتخاب پنجره دقت و حوصله ی زیادی به خرج دهید تا بهترین پنجره را برای سقف شیروانی خود انتخاب کنید.
سقف های شیروانی با وجود پنجره ها نمای بسیار زیبا و شیکی را ایجاد می کنند بنابرابن برای انتخاب آن می توانید از افراد دیگر هم کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید