مقالات

سبک سازی سقف شیروانی

سبک سازی سقف شیروانی

 

یکی از پر کاربرد ترین سقف ها که امروزه خیلی مورد استفاده قرار گرفته است همان سقف شیروانی است که جنس های مختلفی هم دارد.
این نوع سقف در کشور های دیگر هم موسوم است و استفاده می شود و امروزه حتی در بعضی فروشگاه ها هم از این سقف استفاده می کنند‌.
چرا این سقف مورد استفاده قرار می گیرد؟
دلیلش این است که می تواند زیبایی خاصی به نمای اپارتمان و فروشگاه و یا هر جای دیگری که از ان استفاده می کنید بدهد و همین باعث می شود که زیبایی محلی که از این سقف شیروانی استفاده شده دو چندان شود و مشتر های زیادی هم جذب کند و گزینه ی خیلی مناسبی جهت فروش باشد.
این سقف ها در جنس ها و طرح ها و مدل های مختلفی و حتی سایز های متنوعی قابل سفارش هستند و شخص می تواند بسته به سلیقه ی شخصی خود و با توجه به میزان پولی که جهت خرج کردن برای سقف دارد طرح و مدل و سایز دلخواه خود را انتخاب کند.
این سقف ها به علت اینکه زیبایی خاصی به اپارتمان ها و مراکز دیگر می دهند در هنگام ساخت سقف خیلی بیشتر از سایر سقف ها مورد توجه طراحان و سازندگان و مهندسان قرار می گیرد.

سبک سازی سقف شیروانی
این سقف ها به علت اینکه زیبایی خاصی به اپارتمان ها و مراکز دیگر می دهند در هنگام ساخت سقف خیلی بیشتر از سایر سقف ها مورد توجه طراحان و سازندگان و مهندسان قرار می گیرد.
هم‌چنین امروزه بر روی سقف های شیروانی سبک سازی هایی انجام می گیرد که البته این سبک سازی بر سازه های مختلف به خصوص سقف های شیروانی انجام می گیرد چرا که سقف های شیروانی که توسط فلزات ساخته می شود بسیار سنگین هستند که با سبک سازی و پوشش های مناسب از جمله شینگلی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف شینگلی

سقف های شنگلی که گفته شد از جمله رایج ترین و متداول ترین سقف های شیروانی است که بسیار سبک است و به علت مزایایی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد که این‌ مزیت ها شامل مقاومت و استحکام بالایی که دارد و هم‌چنین در زمینه ی نگه داری و از نظر سبکی و البته جلوه و نمای بسیار زیبایی هم دارد و علاوه بر همه ی این ها نصب راحتی که دارد هزینه اش هم‌کم بوده و کاملا مناسب می باشد به همین دلیل است که بیشتر از نوع های سقف های شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف شینگلی

 

دلایل سبک سازی ساختمان و سقف های شیب دار

ساختمان هایی که سقف های شیروانی دارند سبک سازی می شوند که دلایل مخصوص به خود را هم دارد که گفته می شود.
در گذشته از اخر و سنگ و… برای ساختمان سازی ها استفاده می شد که بسیار مقاوم و دارای استحکام کافی بود ولی چون علم و دانش سبک سازی را نداشتند کارایی نداشت و سنگین هم بود ولی امروزه با پیشرفت علم و مصالح و عملکرد های جدید برای ساختمان ها و سقف ها سبک سازی انجام می شود که برای این کار معمولا از سقف های شیب دار شینگل استفاده می شود که بسیار رایج و محبوب است.

دلایل سبک سازی ساختمان و سقف های شیب دار
سقف های شینگل یکی از انواع سقف های شیروانی هستند که سقف های شیروانی می تواند زیبایی خاصی به نمای اپارتمان و فروشگاه و یا هر جای دیگری که از ان استفاده می کنید بدهد و همین باعث می شود که زیبایی محلی که از این سقف شیروانی استفاده شده دو چندان شود و مشتر های زیادی هم جذب کند و گزینه ی خیلی مناسبی جهت فروش باشد.

مزایای سقف های شینگل

می توان به طول عمر بالایی که دارد اشاره کرد.
هم چنین این مدل سقف های شینگل که وزنی بسیار سبک هم دارد که باعث می شود روی سقف های دیگر به عنوان نمای زیبا و سبک قرار میگیرد و بسیار هم کار آمد است چرا که علاوه بر این موارد گفته شده از نفوذ اب و رطوبت در زمان ریزش باران و برف جلوگیری می کند که برای مناطقی با شرایط جوی بارانی و رطوبتی بسیار مناسب و کار آمد است چرا در این زمان ها اصلا حالت اصلی خود را هم از دست نمی دهد و آسیبی به آن‌ وارد نمی شود.
این نوع سقف برای همه  نوع سقف های شیب دار،تراس ها، باغ ها و آلاچیق ها و ساختمان هایی که حالت ویلایی دارند بسیار مناسب و شیک است و نوعی سبک نو و مدرن هم محسوب می شود.سقف هایی که مدل شینگل هستند که از قدیم هم بود به علت جنس خوب و با کیفیت آن در برابر صدا و سرما بسیار خوب است و وارد فضای داخلی نمی کند و هم علاوه بر این دو موضوع به زیبایی نمای خانه هم می افزایند.
به همین دلایل است که از سقف های شینگل که سبک است برای سبک سازی ساختمان ها استفاده می کند.
علت هایی هم‌وجود دارد که سبک سازی ساختمانی انجام می دهند، این است که هزینه های اضافی کاهش می یابد و علاوه بر هزینه های اضافی در انرژی و وقت هم صرفه جویی می شود و خسارات و زیان هایی که بلایای طبیعی اتفاق بیفتد مقام است این ها یک سری دلایل بود که از سبک سازی سقف استفاده می شود.

راه های سبک‌سازی سقف شیب دار

برای سبک سازی ساختمان ها و سقف های شیب دار ۲ راه وجود دارد
در راه اول با دقت از نقشه های ساختمانی و از مصالح سنگین کم و ستون های کم استفاده می شود.
و دومین راه جز رایج ترین و بهترین راه است از مصالح جدید و مدرن که این سبک مصالح بسیار سبک تر هم هستند و با پیشرفت هایی که در این زمینه بوده مصالح  جدیدی که اجر و کاشی نما هستند و کاملا سبک هم ساخته شده است می تواند راه بسیار مناسبی باشد و این روش دوم جز اثر گذار ترین قدم و راه برای سبک سازی ساختمان به کلر می رود.
برای سبک سازی هم می توان از فوم های نمایی استفاده کرد.

راه های سبک‌سازی سقف شیب دار
هم چنین این فوم ها به صورت رولی هستند و عایق خوبی هم می توانند باشند به طور مثال به عنوان عایق های حرارتی جز پر کاربرد ترین ها به حساب می آید و البته این فوم ها در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است به طوری که هیچ گونه حشره و جانور ریزی نمی تواند از آن عبور کند.
البته لازم به ذکر است که اگر از سقف شیروانی مرغوبی استفاده نشود بعد از گذشت ندتی همین سقف زنگ می زند و حتی اگر عایق مناسبی نداشته باشد خطرات دیگری به دنبال دارد،پس استفاده از کیفیت مرغوب و بالا باید جز اولویت های مهم قرار بگیرد که در طی گذشت زمان مشکلی رخ ندهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *