مقالات

پوشش سقف شیبدار

پوشش سقف شیبدار

پوشش سقف شیبدار چیست و برای این منظور از موادی استفاده میشود؟

سقف شیبدار نوعی سقف با دو ضلع شیبدار به شکل 8 است که در وسط به هم می‌رسند. نقطه برخورد این دو ضلع را قله می‌نامند. پوشش سقف شیبدار معمولاً در مقایسه با سقف صاف سبک وزن‌تر است.

 

تایل سنگ ریزه

امروز یکی از کاربردی ترین پوشش ها برای سقف شیبدار تایل سنگریزه می باشد این نوع پوشش دارای مقاومت بالایی می باشد و با گذشت زمان حالت اولیه خود را حفظ خواهد کرد شما می‌توانید این تایل ها را در رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده کنید و در حال حاضر برای ساخت و ساز های زیادی از این تایل ها استفاده می شود.

تایل-سنگ-ریزه

استفاده از این نوع تایل باعث می شود تا در هنگام بارش برف و باران هیچ گونه رطوبتی به درون منزل و آپارتمان شما نفوذ نکرده و به سرعت از سقف خارج شوند استفاده از این تایل ها در سراسر جهان به چشم می خورد این پوشش در برابر سرما و گرما کاملاً مقاوم بوده و در اثر تابش نور خورشید و یا سرمای زیاد حالت اولیه خود را از دست نمی دهند واکنش پذیری بسیار ناچیزی دارند و عوامل محیطی نمی توانند در شکل و مقاومت آنها تاثیری بگذارند.

تایل های سنگریزه دار در برابر اکسید شدن نیز مقاوم هستند و به هیچ وجه با گازهای موجود در هوا واکنش نداده و می توانند برای استفاده در هر نوع سقف شیروانی و در هر مکانی مناسب باشند اگر به دنبال یک پوشش مناسب برای سقف شیبدار خود هستید استفاده از تایل های سنگ ریزه دار گزینه مناسب برای شما خواهد بود همچنین این تایل ها هزینه‌های زیادی برای شما در پی نخواهد داشت.

 

روف پانل

یکی از پیشنهادات ما برای پوشش سقف شیبدار تان استفاده از روف پانل ها می‌باشند این مواد دارای مقاومت بالایی هستند و در برابر عوامل محیطی نفوذ پذیر خواهند بود شما می‌توانید این پوشش ها را در رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده کنید استفاده و کاربرد از این روف پانل ها در سایر صنایع نیز به چشم می‌خورد برای مثال در حال حاضر برای ساخت برخی از سقف های شیروانی در گلخانه ها نیز از انواع روف پانل ها استفاده می شود.

ساندویچ-پانل

این مواد به دلیل خاصیت مخصوص به خود می تواند نور خورشید را منعکس کنند به همین دلیل در هنگام تابستان شما از داشتن منزلی خنک بهره مند خواهید شد این پوشش ها به دلیل داشتن مواد مخصوص در ساختار خود هیچ گونه برف و بارانی را نگه داشته و به سرعت از سقف شما خارج می کنند همچنین  آن ها دارای سطحی صیقلی و براق هستند به همین دلیل زیبایی آنها افزایش یافته و می توانند سقفی مناسب برای منزل شما باشند.

شما می توانید استفاده از آنها را در برخی نیروگاه‌ها و کارخانه ها نیز مشاهده کنید این روف پانل ها از هزینه‌های بالایی برخوردار نیستند و گزینه مناسبی از پوشش برای سقف های شما خواهند بود شما می توانید آنها را در طرح ها و رنگ های مختلف با توجه به دکوراسیون اصلی آپارتمان خود تهیه کرده و استفاده نمایید.

 

فلزات

در حال حاضر شما می توانید از فلزات زیادی برای پوشش سقف شیبدار خود استفاده کنید همانطور که می دانید استفاده از فلزات در ساختار سقف شیبدار شما مقاومت آن ها را افزایش می دهد اگرچه این مواد هزینه های بیشتری را برای شما در پی خواهد داشت اما زیبای چشم گیر و سقف مناسبی را برای شما فراهم خواهد آورد.

الیاژ های به کار گرفته شده در پوشش سقف های شیبدار معمولاً از فولاد و آلومینیوم می باشد در شرایطی ممکن است از آلیاژ های مختلف دیگری همانند مس نیز در این عرصه استفاده شود .

برای مثال شما می توانید نمونه هایی از سقف شیب دار فولادی با روکش آلومینیوم را مشاهده کنید همانطور که می دانید آلومینیوم یکی از نفوذ ناپذیر ترین فلزات در برابر عوامل محیطی می باشد و واکنش پذیری بسیار ناچیزی دارد از این رو استفاده از آن ها برای سقف شیبدار شما می تواند ماندگاری و عمر آن را افزایش دهد همچنین  شکل گیری آلومینیوم بسیار راحت می باشد و شما می توانید طرح های بی نظیر را در این نمونه از سقف ها مشاهده کنید.

فلزات

 

سنگهای مصنوعی

استفاده از سنگ های مصنوعی نیز می تواند پوشش مناسبی برای سقف های شیبدار شما باشد در حال حاضر سقف های شیبدار زیادی با این طرح ساخته شده‌اند در ساخت این پوشش از سنگ های مصنوعی با جرم پایین استفاده می شود به همین دلیل این پوشش مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی خواهند داشت.

از طرف دیگر این نوع پوشش ها زیبایی سقف شما را افزایش داده و برای سالیان طولانی حالت اولیه خود را حفظ می کنند شما می توانید از نمونه های مختلف این سنگ های مصنوعی استفاده کنید توجه داشته باشید که نوع سنگ های مصنوعی استفاده شده در پوشش این سقف ها با توجه به نمای کلی آپارتمان شما متفاوت خواهد بود

رایکابام

گروه تولیدی رایکابام با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است . رایکابام با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *