مقالات

انواع سقف شیبدار فلزی

انواع سقف شیبدار فلزی

سقف ها نقش بسیار مهمی در ساخت و ساز آپارتمان ها و برج های چند طبقه دارند.
در صورت عدم وجود این سازه شما نمی توانستید برج ها و آپارتمان های بلندی که در حال حاضر در سطح شهر ها ساخته شده اند را مشاهده کنید.

انواع سقف شیبدار فلزی بکارگیری استانداردهای لازم در هنگام نصب و راه اندازی یک سقف از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت انجام هرگونه اقدام غیر اصولی و ناآگاهانه جان انسان ها به خطر خواهد افتاد.
در گذشته معمولاً سقف ها به صورت افقی و با استفاده از مصالحی همانند سنگ، چوب، سیمان، گچ و غیره ساخته می شده است. اما امروز آلیاژ ها و طرح های مدرن و زیبا تری برای ساخت سقف در بازار وجود دارد.

انواع سقف شیبدار فلزی

سقف شیبدار فلزی

به طور حتم تا به حال نمونه های مختلفی از سقف شیبدار را مشاهده کرده اید.
شیب موجود در این سقف ها باعث می شود تا آب باران و رطوبت به صورت کامل از ساختار سقف شما خارج شود.
همانطور که می دانید رطوبت در شرایطی سبب تخریب قسمت‌های مختلف یک آپارتمان یک محصول و یا سایر سازه ها می شود.
ولی با استفاده از سقف شیبدار دیگر هیچ رطوبتی به قسمت های مختلف سقف آپارتمان شما نفوذ نکرده و برای سالیان طولانی این سازه حالت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.
شما می توانید این سقف شیبدار را در طرح ها مختلفی مشاهده کنید.
امروزه در کشور ما نیز ساخت انواع سقف شیروانی با استفاده از طرح های منحصر به فرد و زیبا در حال گسترش است یکی از پرکاربرد ترین مواد برای ساخت انواع سقف شیروانی فلزات می باشند.

سقف شیبدار فلزی
همانطور که می دانید برخی از فلزات از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند در چنین شرایطی در هنگام قرارگیری در ساختار سقف شیبدار می‌توانند گزینه مناسبی از مواد در این زمینه باشند.
برای مثال ساخت انواع سقف شیروانی از آلیاژ فولاد باعث می شود تا شما یک سازه محکم و مقاوم را برای سال های طولانی استفاده کنید.
توجه داشته باشید که فلزات در این میان بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار نمی گیرند برخی از این فلزات با یکدیگر ترکیب شده و سپس با استفاده از مواد دیگری همانند انواع پلاستیک ها، چوب ها، رنگ ها و غیره در این ساختار مورد استفاده قرار می گیرند.
برای مثال آلومینیوم به عنوان یک فلز واکنش ناپذیر در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار داده می شود در چنین شرایطی برای ساخت برخی از سقف های شیروانی از یک لایه آلومینیومی در خارجی ترین قسمت آن استفاده خواهد شد که در پی این موضوع سقف شیروانی شما مقاوم تر خواهد بود.

معرفی انواع سقف شیبدار فلزی

سقف های شیبدار فلزی در انواع و طرح‌ های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند که در این بخش نمونه هایی از آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- سقف شیبدار فلزی چند بر
همانطور که از نام این نوع سقف شیروانی پیداست در ساختار آن از سازه‌های متعددی استفاده می شود این سازه ها به صورت اریب در کنار هم قرار داده خواهند شد با توجه به این موضوع به آن ها سقف شیبدار فلزی چند بر می گویند.

2- سقف شیبدار فلزی تک بر
این مدل از سقف شیروانی یکی از جدیدترین و مدرن ترین نمونه های سقف شیبدار در تمام جهان شناخته شده است.
همان طور که از نام این طرح پیداست این مدل از سقف شیروانی دارای یک شیب و یک سازه اریب می باشد.
اگرچه در ساختاری این سقف تنها از یک ورقه فلزی استفاده شده است اما شیب این ورقه به گونه‌ای تنظیم شده که سقف شما کاربرد منحصر به فرد خود را حفظ خواهد کرد.

معرفی انواع سقف شیبدار فلزی

3- سقف شیبدار فلزی ترکیبی
در ساختار این مدل از سقف شیبدار فلزی از طرح ها و آلیاژ های گوناگونی استفاده شده است این مدل از سقف های ترکیبی بیشتر در کشورهای اروپایی و در مناطق ییلاقی به چشم می خورند.
معمولاً سقف های شیبدار فلزی ترکیبی کاربرد منحصر به فرد تر و بهتری برای کاربران خود خواهند داد.
همچنین زیبایی بی نظیر این طرح از سقف های شیبدار باعث شده تا استفاده از آن روز به روز بیشتر و بیشتر شود.
توجه داشته باشید که برای ساخت انواع سقف شیبدار می‌توانید از طرح‌های زیادی با توجه به سلیقه خود استفاده کنید اما در این میان حفظ استانداردهای سقف از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویژگی های سقف شیبدار فلزی

یکی از بهترین و مهمرترین ویژگی های سقف شیبدار فلزی مقاومت آن می باشد.
همانطور که می دانید اکثر سازه های فلزی برای سال‌های طولانی کاربرد خود را حفظ کرده و مناسب شما خواهند بود.
این مورد برای سقف های شیبدار فلزی نیز صادق است شما می توانید از انواع سقف شیبدار فلزی در هر مکان با هر آب و هوایی استفاده کنید.

ویژگی های سقف شیبدار فلزی
همانطور که می دانید اکثر فلزات با هر آب و هوایی سازگار بوده و هیچ ممانعتی در حین به کارگیری آن ها وجود نخواهد داشت.
یکی از معایب استفاده از سقف شیبدار فلزی هزینه‌های مربوط به آن می باشد زیرا برای به کارگیری برخی از فلزات در این ساختار باید هزینه‌های بیشتری صرف شود اما برای جلوگیری از این مورد شما می‌توانید سقف شیروانی مدرن فلزی خود را با ترکیبی از سازه های پلاستیکی و چوبی داشته باشد.
در شرایطی استفاده از سقف های شیبدار فلزی باعث حفظ انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی نیز می شود.

سقف شیبدار فلزی در مناطق برفی و بارانی

به طور حتم در طول زندگی خود طوفان‌ها و بادهای شدیدی را مشاهده کرده اید در این هنگام برخی از سازه های استفاده شده در ساختار یک آپارتمان حالت خود را از دست داده و یا از جای خود کنده می شوند این مورد می تواند سلامتی انسان های زیادی را در معرض خطر قرار بدهد به همین دلیل تمامی قسمت های یک ساختمان باید به روش کاملاً استاندارد در کنار یکدیگر قرار بگیرند.
این مورد برای سقف های شیبدار نیز صادق خواهد بود همانطور که می دانید قرارگیری سقف های شیبدار به گونه ای است که امکان وزش باد در قسمت های زیرین آن بیشتر می باشد با توجه به این موضوع بهتر است این نوع سقف ها به گونه ای ساخته شوند که در اثر وزش باد شدید و یا بروز طوفان های وحشتناک سقف حالت خود را از دست نداده و در همان جای اول قرار بگیرد.
اگر تا به حال از انواع گرانیت ها استفاده کرده باشید خواهید دید که در هنگام وزش باد شدید این سازه ها دچار لرزش شده و در جای خود قرار نمی گیرند گاهی نیز ممکن است به صورت کامل کنده شود با توجه به موارد گفته شده ساخت انواع سقف شیبدار فلزی در مناطق طوفانی و بارانی با توجه به استانداردهای لازم از اهمیت زیادی برخوردار است.

سقف شیبدار فلزی در مناطق برفی و بارانی
برای احداث انواع سقف شیروانی نه‌ تنها در مناطق طوفانی و بارانی بلکه در سایر مناطق نیز باید ساز و کارهای ویژه‌ای در نظر گرفته شود به همین دلیل توصیه می‌شود تا از خدماتی کاملا تخصصی و پیشرفته تری در این زمینه استفاده کنید.

اهمیت انتخاب نوع مناسب سقف شیبدار فلزی

به طور کلی سقف های شیبدار نوعی از سقف های مدرن محسوب می شوند که امروزه با توجه به طراحی مدرنی که دارند مورد توجه سازندگان قرار گرفته است.
این سقف های شیبدار معمولا با زاویه ی ۳۷ درجه نصب می شوند که بیش ترین استفاده از این سقف ها در مناطق بارانی و رطوبتی است و برای ویلاها و ساختمان های مسکونی به خصوص در مناطق بارانی و رطوبتی شمال کشور کاربرد دارد. وجود ظاهری زیبا و مدرن در این سقف ها نمای بسیار زیبایی را ایجاد می کند و انواع و مدل های مختلفی هم دارند که بسته به سلیقه ی سازنده خریداری و نصب می شود. این نوع از سقف های شیبدار کاربرد های بسیار مفیدی دارند که در واقع جز اهمیت انتخاب و استفاده از آن ها محسوب می شود. این کاربردها شامل موارد زیر می باشد:

۱- جلوگیری از نفوذ اب و نور خورشید

مورد اول که مهم ترین کاربرد این سقف ها محسوب می شود این است که از نفوذ آب هنگام بارندگی های شدید، یخ زدگی در سرمای شدید، نفوذ مستقیم نور خورشید و گرما جلوگیری می کنند به همین دلیل است که بیش تر در مناطق شمالی که بارندگی و رطوبت زیاد است استفاده می شوند.

۲- استحکام و مقاومت

مورد دوم بسیار محکم و مقاوم هستند و به راحتی در اثر رطوبت و باران فرسوده و پوسیده نمی شوند و مقاومت بسیار بالایی نسبت به سایر سقف های دیگر دارند.

۳- وزن مناسب و سبک

مورد سوم وزنی مناسب دارند و حمل و نقل و همین طور نصب این سقف ها بسیار آسان است و در انواع طرح ها و رنگ های مختلفی هستند که به راحتی می توانید مطابق سلبقه ی شخصی انخاب کنید.

اهمیت انتخاب نوع مناسب سقف شیبدار فلزی

۴-مقاومت بالا در خصوص حرارت

 در برابر آتش و اتش سوزی مقاومت بالایی دارند که این مورد به تنهایی می تواند بسیار کاربردی باشد. و هم چنین سقف های شیبدار امروزه به علت این که تنوع بسیار بالایی دارند در اکثر سازه ها به خصوص سازه های مسکونی و ویلایی نصب می شوند و نمایی مدرن را در سازه ایجاد می کنند که اکثرا از نوع فلزی سقف شیبدار استفاده می کنند و طراحی این سقف ها در دو دسته می باشد.

۱- ساده هستند

۲-  پیچیده هستند.

اگر بخواهیم در خصوص هر کدام توضیحاتی را ارائه دهیم به این صورت است که اگر سقف شیبدار ساخته شده دارای یک شیب باشد و یا به اصطلاح یک جهت داشته باشد آن را در نوع ساده نوع ساده بیان می کنند اما اگر طراحی سقف شیبدار به صورت ۴ شیب یا بیش تر باشد آن را در نوع پیچیده قرار می دهند.
هر چه تنوع و مدل سقف شیبدار بیش تر باشد پیچیدگی هم بیش تر است و باید از طراحی نوع پیچیده استفاده شود.
هم چنین انتخاب نوع سقف شیبدار فلزی و طراحی آن همگی بستگی به نوع سازه و متراژ دارد که سازه از نوع ویلایی است یا مسکونی و همین طور متراژ بزرگ است و یا کوچک. معمولا طراحی سقف شیبدار پیچیده بیش تر و زیبا تر است و نسبت به نوع ساده ی آن تنوع بیش تری دارد.
اگر بخواهید از سقف های شیبدار فلزی استفاده کنید در ابتدا حتما توسط طراحان و سازندگان مشورت کنید تا بر اساس تجربه ای که دارند و همین طور سبک سازه و متراژ بهترین گزینه ها را برای شما انتخاب کنند و شما از بین گزینه ها بر طبق سلیقه ی شخصی خود مورد دلخواه را برگزینید.
نصب سقف های شیبدار هم بر عهده ی سازنده است و با توجه به متریالی که دارد در کوتاه ترین زمان این کار انجام می شود. در ادامه در خصوص مزایا و معایب و همین طور انواع سقف های شیبداری مطالبی را بیان می کنیم و کاربردهای هر کدام را می گوییم تا دید بازتری در هنگام انتخاب و خرید داشته باشید.

مزایا و معایب سقف های شینگل فلزی

سقف های شینگل فلزی از انواع سقف های شیبدار است که بیش ترین کاربرد را دارند و بیش تر هم مورد توجه هستند. این نوع از سقف های شیبدار فلزی که به عنوان شقف شینگل معروف هستند دارای محبوبیت و کاربرد فراوانی هستند و زیبایی خاصی را به ساختمان می بخشند. در طرح ها و رنگ های مختلفی وجود دارند و البته دارای مزایا و معایبی می باشند که در این قسمت به این موارد می پردازیم. مزایای سقف های شینگل شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول هزینه ی این سقف ها است که نسبت به سایر سقف های دیگر از هزینه ی بسیار کم تری برخوردار هستند و در عین مناسب بودن قیمت کارایی بسیار بالایی هم دارند به طوری که به راحتی بر روی شیب های تند سوار می شوند. به راحتی می توانید با صرف هزینه ی مناسب صاحب سقفی شیبدار مدرن و شیک شوید.

۲- مورد دوم در خصوص نصب آن ها است که آسان ترین نصب را سقف های شیبدار شینگل دارند که این مورد به تنهایی هزینه ی نصب را تا حد مناسبی کم می کند و حتی جا به جایی این سقف ها هم بسیار آسان است و به دلیل مناسب بودن وزن حمل و نقل و همین طور نصب آسان می شود.

۳- مزیت بعدی از سقف های شینگل این است که دیر دچار آسیب می شوند به این معنی که نگهداری آن ها بسیار آسان است و دیر به دسر نیاز به تعمیر دارند و حتی به راحتی می توانید روی سقف راه بروید که این امکان برای سقف های دیگر وجود ندارد و سقف را دچار آسیب می کند.

مزایا و معایب سقف های شینگل فلزی

۴- مزیت دیگر تعمیرات آن ها بسیار آسان و در کوتاه ترین زمان امکان پذیر می باشد.

و اما بپردازیم به معایبی که سقف های شینگل دارند که شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول این است که این سقف ها در مقابل باد بسیار آسیب پذیر هستند به این معنی که به راحتی توسط باد به بالا کشیده می شوند و حتی ممکن است دچار پارگی شوند.
به همین دلیل در نقاطی که جو آب و هوا بادی و طوفانی است استفاده از این سقف ها مناسب نخواهد بود.

۲- دوام و ماندگاری سقف شینگل نسبتا کم است اما اگر از جنس سنگ و آهنی باشد دوام بیش تر است.
این دو مورد تنها معایب سقف های شینگل محسوب می شوند که همین موضوع باعث شده بیش تر از سایر سقف های شیبدار مورد توجه باشد و البته بیش تر هم مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع شیروانی فلزی

سقف های شیروانی در واقع همان سقف های شیبدار هستند که در انواع مختلفی تولید می شوند. که انواع آن ها شامل موارد زیر می باشد:

۱- مدل اول تایل ها هستند که این مدل از سقف شیبدار  سالیان سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و جز قدیمی ترین نوع سقف شیبدار محسوب می شود.
این سقف ها به قدری محکم و ماندگار هستند که تا پایان طول عمر سازه این سقف ها بدون آسیبی باقی می مانند. به تعمیرات و رنگ کاری در طول سال نیازی نداشته و تنها عیب آن بالا بودن وزنشان است که سنگین بودنشان در نصب می تواند کمی سخت و مشکل باشد که افراد نصاب این کار را انجام می دهند. اگر کار با ماندگاری بالا می خواهید این نوع می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد.

۲- نوع دوم سقف شیبدار سنگی است که نوعی سبک قدیمی دارد اما در عین حال مدرن است که مزیت استفاده از این سبک این است که در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و شرایط آب و هوایی تاثیری بر روی آن ها ندارد و تا سال ها به همان حالت اولیه شان باقی می مانند. اما لازم به ذکر است که هزینه ی نصب این سبک نسبت به بقیه بیش تر می باشد.

انواع شیروانی فلزی

۳- سقف شیبدار بعدی چند بر است که این سبک جز مدرن ها است و در عین زیبا بودن بسیار مقاوم بوده و استحکام کافی را دارد و دلیل این که این نام را دارد چند ضلعی بودن آن است.

۴- مورد بعدی سقف شیبدار آندوویلا است که این مدل جز مدل های مدرن و امروزی که دارای ظاهری بسیار زیبا و گیرا دارد. با هر محیطی به راحتی سازگاری دارد که البته این سبک با توجه به این که وزن مناسب و کم دارد، حمل و نقل و البته نصب بدون مشکل انجام می شود.
سقف های شیبدار آندوویلا نوعی پوشش فلزی هم دارد که در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارد و اصلا تغییر شکل در آن ها ایجاد نمی شود. به طور کلی این مدل از سقف های شیبدار با توجه به شکل ظاهری و جنسی که دارد می تواند گزینه ی مناسبی برای انواع سازه ها باشد که البته در این بین سلیقه ی شخص هم مهم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید