مقالات

محاسبه خرپا سقف شیروانی

محاسبه خرپا سقف شیروانی

محاسبه خرپا سقف شیروانی به چه صورت انجام می شود؟ و چه نکاتی را باید در آن رعایت کرد؟

ساخت خرپا فلزی با قوطی پروفیل یک روش رایج برای ساخت سقف سوله است که منجر به‌ صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت‌وساز می‌شود.

 

نصب سقف شیروانی

برای احداث سقف شیروانی باید به عوامل بسیار مهمی توجه داشته باشید و نصب این سقف ها نیاز به مهارت و تخصص بالایی خواهد داشت و شما نمی توانید بدون هیچ علم و اگاهی در این زمینه اقدام کنید اگر قصد خرید سقف های شیروانی و استفاده از آن ها برای آپارتمان خود را دارید ابتدا باید یک شرکت معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانید مشاوره‌های سودمندی را نیز در این زمینه دریافت کنید.

نصب-سقف-شیروانی

 

برخی از شرکت‌های فعال در این زمینه علاوه بر این که در حال فروش سقف های شیروانی می باشند می توانند نصب آن ها را نیز برای شما انجام دهد البته کیفیت این سقف های شیروانی و چگونگی نصب آن بسیار مهم می باشد به همین دلیل توصیه می‌شود تا از این شرکت معتبر در این زمینه استفاده کنید.

اگر نصب این سقف را به درستی انجام نشود با گذشت زمان آسیب‌های زیادی برای آپارتمان شما به وجود خواهد آمد از طرف دیگر شما نمی توانید بدون هیچ علم و آگاهی در زمینه نصب انواع سقف شیروانی اقدام کنید زیرا این فرآیند ها نیاز به تخصص و ابزار آلات مخصوص به خود دارند را دارند با توجه به این موضوع بهتر است نصب سقف شیروانی خود را جدی گرفته و سعی کنید از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید استفاده ای مناسب از آن داشته باشید.

 

محاسبه خرپا در سقف شیروانی

یکی از متداول ترین سوال ها در زمان نصب سقف شیروانی اندازه خرپا می باشد که در ابتدا با مفهوم این کلمه آشنا خواهیم شد ایا به حال در سقف های شیروانی به محلی که آب باران از آن خارج می‌شود توجه کرده اید ارتفاع سطح شیبدار از همین محل را شیب خط ها می گویند و این شیب در نصب سقف های شیروانی بسیار مهم می باشد.

شما می توانید این خرپاها را در نوع های فلزی تک شیب و خرپای فلزی دو شیب مشاهده کنید که هر کدام از آنها فرمول محاسبه خاص خود را دارند زمانی که شما در حال نصب سقف های شیروانی هستید توجه به این موضوع حائز اهمیت می باشد زیرا اصلی‌ترین دلایل استفاده از سقف های شیروانی هدایت آب باران خواهد بود با توجه به این موضوع اگر این مقدار درست اندازه‌گیری نشود شما نمی توانید سقف‌شیروانی خوبی داشته باشید و امکان نفوذ رطوبت به داخل منزل شما وجود دارد در ادامه به چگونگی محاسبه این بخش می پردازیم

خرپا-شیروانی3

 

تعیین اندازه خرپا در سقف شیروانی

ابتدا باید ارتفاع بالاترین و پایین ترین ضلع مورب خرپا و محاسبه کنیم و بعد از آن این اندازه را تعیین کرده و به کار بگیریم به زبان ساده تر ابتدا باید اندازه قاعده و ارتفاع مثلث را بدست بیاوریم شما توانید اندازه دقیق خرپا را تعیین کنید.

ابتدا مثال واضحی را برای شما توضیح می دهیم که با توجه به این مثال می‌توانید خرپا را در سقف شیروانی اندازه‌گیری کنید در ابتدا طول قائده را عدد ۲۵ فرض می کنیم شمل باید مقدار خرپا را با توجه به شیب درخواستی به دست بیاوری برای مثال زبانی که شیب ما ۲۵ درصد می باشد شما باید طول قاعده را ضربدر عدد ۲۵ کنید برای ضلع زیرین خرپای ما ۱۰ سانتی متر می باشد در چنین شرایطی شما باید ۲۵ را عدد ۱۰ ضرب کنید مقدار به دست آمده مقدار ضلع قائمه خرپا خواهد بود.

برای دست آوردن شیب خرپا ابتدا باید ضلع پایین مثلث را در درصد شیب ضرب کنیم اما در ابتدا باید مقدار ضلع را یک دوم یعنی نصف در نظر بگیرید با توجه به این موضوع و شما می توانید شیب خرپای خود را تعیین کنید.

ساخت-و-نصب-خرپا

 

نکات مهم درباره خرپا

اگر می‌خواهید سقف شیروانی شما به درستی نصب شود باید کلیه اندازه گیری ها در هنگام نصب را جدی بگیرید به همین دلیل توصیه می‌شود تا از افراد کارشناس و متخصص در این زمینه کمک بگیرید قبل از نصب سقف های شیروانی معمولا میزان خرپا توسط شرکت مورد نظر اندازه گیری می شود و سپس فرایند نصب برای سقف شما انجام خواهد شد.

در ابتدا شما باید برای سفارش سقف‌شیروانی مورد نظر خود خرپای مناسب آپارتمان تان را اندازه گیری کرده و سپس رفته سفارش خود را انجام دهید این که شما بتوانید خرپا را در اندازه تعیین شده به دست بیاورید و سقف را بر همان مقدار نصب کنید نیز حائز خواهد بود.

رایکابام

گروه تولیدی رایکابام با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است . رایکابام با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *