مقالات

پوشش زیر سقف شیروانی

پوشش زیر سقف شیروانی

پوشش زیر سقف شیروانی چه کاربردی دارد؟

پوشش سقف شیروانی یکی از زیباترین سقف‌های ساختمانی است و دو نقش مهم در معماری هر سازه دارد. نخستین و مهم‌ترین نقش پوشش هر سقفی، محافظت از ساختمان و افراد داخل آن است. اما همین پوشش نقش دیگری هم دارد و آن زیباسازی سازه و محیط زندگی شما است. بهترین پوشش سقف پوششی زیبا و مطمئن است که در شرایط آب‌وهوایی مختلف، نفوذناپذیر باقی بماند. چنین سقفی نقش اصلی خود را در هر شرایطی بازی می‌کند. طراحی و ساخت پوشش سقف شیبدار دغدغه افراد زیادی است تا هم سازه‌ای زیبا و لوکس داشته باشند و هم نگران نشت آب یا ریزش سقف نباشند.

 

چهارچوب سقف شیروانی

سقف های شیروانی برای قرار گرفتن در آپارتمان شما نیاز به چارچوب و پوشش مناسبی دارد که اگر این فرآیند به درستی صورت نگیرد شما نمی توانید از این سقف ها استفاده کنید همانطور که می دانید در هنگام ساخت سقف های شیروانی از آلیاژها و مواد مختلفی استفاده می شود که این مواد با قرار گرفتن در سقف شما می‌توانند ظاهری شیک و زیبا را به آپارتمان شما منتقل کنند.

از طرف دیگر این سقف را برای قرارگیری نیاز به چهارچوبی مناسب خواهند داشت و در صورتی که ساخت این بخش به درستی انجام شود علاوه بر این که سقف شما با گذشت زمان خراب می شود احتمال به خطر افتادن جان شما نیز وجود خواهد داشت زیرا عدم وجود چهارچوبی مناسب برای سقف می تواند سبب فرونشستن آن ها شود و خرابی های زیادی را برای آپارتمان و منزل شما به وجود بیاورند.

چهارچوب-سقف-شیروانی

با توجه به این موضوع در هنگام ساخت سقف های شیبدار توجه زیادی به چارچوب و ساخت و ساز زیره ان می کنند در واقع طراحی و شکل گیری این چارچوب نیاز به قواعد و دانش مخصوص به خود دارد و هر فردی نمی‌تواند بدون هیچ علم و آگاهی در این زمینه اقدام کند برای ساخت چارچوب زیر سقف شیروانی از آلیاژها و مواد مختلف استفاده می‌شود که این مواد با توجه به مصالح آپارتمان شما و نیز نوع سقف شیروانی به کار گرفته شده متفاوت خواهد بود.

 

زیر ساز سقف شیروانی با استفاده از آهن

در اکثر مواقع برای ساخت چارچوب سقف شیروانی از آهن استفاده می شود این آهن ها در شرایطی ابتدا شکل گیری شده و بعد برای استفاده در این کار به مورد نظر منتقل می‌شود ابتدا سقف شیبدار شما را با استفاده از این آهنگ ها خانه کشی می کنند تا بتوانند بستری مناسب برای قرار دادن سقف شیروانی را فراهم آورند.

زیر-ساز-سقف-شیروانی-با-استفاده-از-آهن

همچنین ممکن است از فولاد و یا آلومینیوم نیز برای ساخت زیر ساخت سقف شیروانی استفاده شود اهن های استفاده شده در این فرآیند توسط دستگاه های مخصوص و افراد متخصص در این زمینه در محل مناسبی قرار می گیرند تا در طی شرایط مختلف خاصیت خود را حفظ کرده و از هم باز نشوند آهن ها باید با قدرت زیادی بتوانند محلی مناسب برای قرار گرفتن سقف شیروانی باشند و با بروز عوامل طبیعی همانند زلزله سیل طوفان و غیره حالت اولیه خود را از دست نداده و دچار لرزش نشود.

اگر این فرایند به صورت اصولی و حرفه ای انجام نشود سقف شما حتی با وزش باد شدیدی از هم جدا شده و احتمال ریزش و از هم پاشیدن آن نیز وجود دارد به همین دلیل باید زیر ساز سقف های شیروانی را جدی گرفت.

 

زیر سقف شیروانی با استفاده از چوب

درگذشته افراد زیادی برای پوشش زیر سقف شیروانی خود از انواع چوب درختان استفاده می کردند و می توانستند با استفاده از این مواد طرحی مناسب برای ساخت سقف را فراهم بیاورد در حال حاضر نیز از انواع چوب ها برای ساخت زیرسازی سقف شیروانی استفاده می‌شود.

نمونه از این چوب ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و گزینه مناسب برای این کار خواهند بود شکل گیری و قرار دادن این چوپ ها در این محل کار راحتی می باشد و در شرایط ممکن است شما برای ساخت سقف شیروانی مناطق ییلاقی بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید استفاده از چوب در ساختار زیر یک سقف شیروانی می تواند در زیبای منزل شما نیز تاثیر گذار باشد مخصوصاً این که اگر در چینشی منظم در کنار هم قرار بگیرند.

زیر-سقف-شیروانی-با-استفاده-از-چوب

با توجه به این موضوع در حال حاضر برای ساخت بسیاری از ویلا های خارج از شهر از انواع چوب ها در زیر ساز سقف شیروانی استفاده می شود این چوب ها معمولا از مقاومت بالایی برخوردار هستند و تحت تاثیر عوامل محیطی خاصیت خود را حفظ کرده و می‌ توانند گزینه مناسب برای این کار باشند.

در حال حاضر انواع مختلفی از چوب ها برای استفاده در این عرصه وجود دارد که شما می توانید با توجه به نمای کلی آپارتمان خود نمونه هایی از آن را تهیه کرده و استفاده کنید توجه داشته باشید که خانه کشی این چوب ها باید به صورت اصولی و تخصصی انجام شود به همین دلیل شما نیاز به کمک افراد متخصص در این زمینه خواهید داشت.

رایکابام

گروه تولیدی رایکابام با هدف تولید محصولاتی که منجر به صرفه جویی اقتصادی در رقابت با محصولات وارداتی میشود،تاسیس گردیده است . رایکابام با بهره گیری از تکنو لوژی پیشرفته و مرغوب تریت متریال،در حال توسعه محصولات خود است.هدف از تولیدات این محصولات توسعه و بهبود پوشش های سقفی در جهت افزایش ارزش املاک مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف ویژه به مناسبت راه اندازی دومین خط تولید محصولات رایکا فقط تا تاریخ 30 دی ماه
جهت دریافت تخفیف خرید از سایت لطفا شماره تلفن خود را ثبت نمایید