مقالات

تعریف شیب در سقف شیبدار

تعریف شیب در سقف شیبدار

به طور حتم تا به حال انواع مختلفی از سقف های شیب دار را در ساختار ویلاها، برج ها و آپارتمان های دیگری مشاهده کرده‌اید.
این صفحه های شیبدار با استفاده از انواع تایل ها و ورق ها ساخته می شوند و در حال حاضر نصب و راه اندازی آن روز به روز بیشتر و بیشتر می گردد.
همانطور که می دانید وجود یک سقف مناسب علاوه بر این که ظاهری زیبا و جذاب را به آپارتمان شما منتقل می‌کند می‌تواند ارزش آن را نیز بیشتر کند.
در ادامه این مطلب صحبت‌های بیشتری در رابطه با سقف شیبدار خواهیم داشت.

تعریف سقف شیبدار

شیب در سقف شیبدار

همانطور که از نام این سقف ها پیداست برای نصب و راه اندازی آن ها باید شیب مناسبی در نظر گرفته شود.
میزان این شیب با توجه به ساختار کلی آپارتمان و نیازمندی آن تعیین می‌شود.
چنانچه میزان این شیب بسیار کم و یا خیلی زیاد باشد اختلالات زیادی در حین استفاده از آن ایجاد خواهد شد.
همانطور که می دانید مهم ترین دلیل استفاده از سقف های شیب دار تخلیه رطوبت و آب از قسمت بالای آپارتمان می باشد با توجه به این موضوع زمانی که شیب این سقف بسیار کم باشد فرایند تخلیه به درستی انجام نخواهد شد از طرف دیگر شیب زیاد در این ساختار ظاهری ناپسند را در آپارتمان شما ایجاد خواهد کرد.
توجه داشته باشید که اندازه گیری شیب در این زمینه توسط افراد کارشناس انجام می شود و برای احداث سقف شیبدار در محل مورد نظر خود تنها شما می توانید طرح پیشنهادی تان را داشته باشید زیرا کلیه مراحل نصب اندازه گیری توسط کارشناسان صورت خواهد گرفت.
در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه تولید و نصب تجهیزات انواع سقف فعالیت می‌کنند که استفاده از خدمات این شرکت ها گزینه مناسب برای شما خواهد بود.
اگر شما برای نصب سقف های شیبدار از مواد مرغوب تری استفاده کنید سقف شما کارایی مناسب تری خواهد داشت.
برای مثال در حال حاضر یکی از مرغوب ترین انواع سقف های شیبدار سقف شیبدار فلزی می باشد این مدل از سقف مقاومت بالایی داشته و برای سالیان طولانی کاربرد اولیه خود را حفظ خواهد کرد.
یکی از مهم ترین ویژگی‌های سقف شیبدار فلزی این است که رطوبت با سرعت و کیفیت بیشتری از ساختار این مدل سقف خارج می‌شود.
همچنین نمونه ای از این سقف ها ضد حریق هستند یعنی در هنگام آتش سوزی سبب گسترده تر شدن آتش نخواهند شد.
یکی از مهم ترین معایب استفاده از سقف های شیبدار فلزی هزینه های مربوطه در این زمینه می باشد و این فرایند معمولاً هزینه‌های بالایی را در بر خواهد داشت اما شما می توانید نمونه دیگری از این سقف های شیبدار را با هزینه های کمتر و کاربردی مشابه داشته باشید.

شیب در سقف شیبدار
امکان استفاده از سقف های شیب دار در هر آپارتمان و هر مکانی وجود دارد اما چگونگی نصب و طراحی آن باید با توجه به ساختار کلی محل مورد نظر انجام شود.
به کار گیری انواع سقف شیبدار نه تنها امروزه بلکه در گذشته های دور نیز انجام می شده است و شما می توانید ویلاها و کاخ‌های قدیمی زیادی که در ساختار آن ها از انواع سقف شیبدار استفاده شده است را مشاهده کنید.

مزایای سقف شیروانی سبک شینگل

در حال حاضر یکی از مناسب ترین پوشش ها برای استفاده در ساختار سقف شیروانی ورق های شینگل می باشند این ورق ها امروزه در تعداد بالایی در کشور ما تولید می شوند و استفاده از آن در اقصا نقاط جهان ادامه دارد.
شما می توانید این ورق های شینگل را در انواع مختلفی از سقف شیبدار نصب کنید این سقف ها برای استفاده در هر آب و هوایی مناسب خواهند بود.
همانطور که می‌دانید در برخی از نواحی کشور استفاده از ورقه های چوبی فلزی شیشه ای و یا غیره مناسب نمی باشد اما ورقه‌های شینگل از آن دست محصولاتی هستند که استفاده از آن ها در هر منطقه‌ای امکان‌پذیر است.
این ورق ها وزن چندان زیادی نداشته و به راحتی قابل حمل می باشند همچنین فرآیند نصب آن ها روی انواع مختلف سقف شیبدار به راحتی انجام خواهد شد.
در خارجی ترین قسمت ورقه های شینگل لعاب مخصوصی استفاده شده است که این لعاب مانع از نفوذ رطوبت به سایر قسمت های ورقه می شود با توجه به این موضوع عمر ورقه بسیار طولانی خواهد شد.

مزایای سقف شیروانی سبک شینگل

تولید ورق شینگل

تولید ورقه های شینگل نیز به راحتی انجام می‌شود و با استفاده از دستگاه های ساده‌ای امروزه این ورق ها در اندازه های مختلف ساخته شده و روانه بازار می‌شود.
ورقه های شینگل به تعمیر و ترمیم کمی نیاز دارند و با گذشت سال‌های طولانی تنها نیاز است نسبت به تقویت لعاب استفاده شده در ساختار این سقف ها و یا رنگ مجدد آن اقدام کنید.
تمامی ورقه های شینگل ضدحریق می باشند.
قابل ذکر است که استفاده از سقف شینگل برای منطقه های بادی تقریبا مناسب نمی باشد شما می‌توانید از ورق‌های شینگل برای احداث سایبان و آلاچیق نیز استفاده کنید.
این ورقه ها امروزه برای ساخت بسیاری از آلاچیق ها در بوستان ها، رستوران ها، تالارها و هتل ها استفاده می شوند.

کاربرد سقف شیروانی سبک شینگل

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از ورقه های شینگل در ساختار سقف های شیروانی این است که شما می توانید با پرداخت هزینه های کم یک ورقه با کیفیت را در ساختار سقف شیروانی خود استفاده کنید.
همچنین امروزه طرح های جذاب و منحصر به فردی از این ورقه در حال تولید می باشد.
ورقه های شینگل را می توانید با هر دکوراسیون و هر ساختاری در انواع آپارتمان ها ست کنید قابل مشاهده ترین رنگ های ورقه های شینگل رنگ آجری، خاکستری و مشکی می باشد.
همچنین امروزه این ورقه ها در طرح های اریب لانه زنبوری و مربعی شکل در بازار قابل مشاهده هستند.
برای اولین بار ورقه های شینگل در کشور آمریکا ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به مزایای زیاد این ورق ها با گذشت زمان استفاده از آن ها در سرتاسر جهان آغاز شد در حال حاضر برخی از این ورقه های شینگل ساخت داخل کشور ما به خارج نیز ارسال می شود.
البته شما می توانید نمونه های وارداتی این ورقه های شینگل را نیز در بازار مشاهده کنید که البته کیفیت آن ها همانند نمونه های داخلی می باشد اما قیمت بیشتری دارند.
همانطور که می دانید برخی از سقف های شیروانی در هنگام بارش باران صدای بدی از خود تولید می کنند اما ورقه‌های شینگل در هنگام بارش برف و باران هیچ صوتی را از خود عبور نمی دهند.
ورق های شینگل وزن بسیار کمی دارند با توجه به این موضوع در هنگام وقوع زلزله خراب نخواهد شد به همین دلیل استفاده از آن ها در مناطق زلزله خیز گزینه مناسبی می باشد.

کاربرد سقف شیروانی سبک شینگل
ورقه های شینگل پس از استفاده نیز کاربردهای گسترده دارد و بازیافت آن ها به راحتی انجام می شود با استفاده از این ورقه ها شما می توانید آب بندی دودکش ها در آپارتمان خود را نیز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *