مقالات

درباره سقف مانسارد چه می دانید؟

درباره سقف مانسارد چه می دانید؟

سقف مانسارد، جزء سقف های جدید و به روزی می باشد که در بازار های خرید و فروش عرضه شده است و به دلیل شکل و طرح خاصی که دارد، خرید و فروش آن زیاد است.
از این گونه سقف ها بیشتر برای خانه های ویلایی و حیاط دار استفاده می کنند و در شرایط آب و هوای بارانی مانند شمال کشور که بیشتر اوقات بارش باران در آن وجود دارد، از این گونه سقف ها بیشتر استفاده می شود.
سقف های مانسارد، سقف هایی هستند که طرح آن ها چهار بعدی می باشد و به صورت دو شیب در امتداد به پایین وجود دارند و وجود پنجره ی زیر شیروانی باعث می شود که شیب آن تند تر باشد.

سقف های مانسارد نام هاي مختلفی دارند، به شرح زیر:

۱- سقف های فرانسوی

۲- سقف چهار ترک

۳- سقف های لبه دار

که نام های سقف مانسارد در بازار می باشد و برخی از افراد سقف مانسارد را با اسم های سقف های فرانسوی و لبه دار می شناسند.

درباره سقف مانسارد چه می دانید؟
از سقف های مانسارد بیشتر اوقات برای ساختمان هایی استفاده می شود که نمای آن ها سبک مدرن یا کلاسیک داشته باشد. این گونه سقف ها باعث ایجاد اتاق زیر شیروانی می شوند.
زیر شیروانی یک فضای کوچک با سقف کوتاه می باشد که افراد به طور سلیقه ای از آن استفاده می کنند.
برخی از افراد از زیر شیروانی به عنوان اتاق استفاده می کنند، برخی افراد نیز از زیر شیروانی به عنوان انباری و… استفاده می کنند.
سقف مانسارد توسط فردی به نام Francois Mansard در امریکا اختراع و مورد استفاده قرار گرفته است به همین دلیل این سقف به اسم مانسارد معروف شده است.
سقف های مانسارد در طرح، رنگ و جنس و کیفیت های مختلفی در بازار عرضه می شود و افراد طبق سلیقه ای که دارند سقف مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
برای انتخاب سقف مورد نظر خود می توانید از متخصصین این کار مشورت بگیرید تا بهترین سقف را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

مزایای سقف مانسارد

سقف های مانسارد مزایای گوناگونی دارد به شرح زیر:

۱- سقف های مانسارد به دلیل شکل ظاهری که دارند به گونه ای طراحی شده اند که اگر برف و باران ببارد از تجمع آن جلوگیری می کند.
این ویژگی سبب می شود که از نشتی آب به داخل جلوگیری شود. اگر سقف ها برف و باران را به کندی از سطح سقف خارج کنند باعث تجمع آب می شود و ممکن است آب از طریق درز ها به داخل نفوذ پیدا کنند.

۲- یکی از مزایای سقف مانسارد، ایجاد یک طبقه اضافه یا همان اتاق زیر شیروانی می باشد.
افزایش یک طبقه هر چند کوچک باعث ایجاد فضای بیشتر می شود و افراد می توانند ابزار های اضافی خود را در این فضا قرار دهند.
برخی افراد از این فضا به عنوان اتاق استفاده می کنند و با چیدمان و دکوراسیون این اتاق به بهترین شکل ممکن فضای زیبایی را برای خود یا فرزندان خود ایجاد کنند.

۳- اگر سقف ساختمان شما مانسارد باشد می توانید در آینده یک طبقه اضافه یا یک اتاق بزرگ دیگر را به ساختمان خود اضافه کنید‌.
سقف های مانسارد به دلیل این که هر چهار طرف آن به صورت یک جعبه شیب دار است، کار شما را راحت تر می کند و اگر زمانی تصمیم به اضافه کردن اتاق یا طبقات گرفتید دردسر زیادی ندارد و نیازی به تخلیه منزل نیست و به راحتی انجام می شود.
اگر تصمیم به چنین کاری گرفته اید حتما از متخصصین این کار کمک بگیرید تا شما را در این باره به خوبی راهنمایی کنند.

مزایای سقف مانسارد

۴- انتخاب این سقف برای ساختمان باعث زیباتر شدن نمای ساختمان می شود و اگر نمای ساختمان برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد می توانید سقف مانسارد را انتخاب کنید.

۵- سقف مانسارد به دلیل ویژگی های ظاهری و … از هزینه های اضافی خودداری می کند و برای نصب آن به مصالح و… نیازی نیست و اگر برای نصب سقف مانسارد از نصاب حرفه ای کمک بگیرید، نصب آن را به بهترین روش و در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد بنابرین برای نصب سقف مانسارد از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

معایب سقف مانسارد چیست؟

سقف های مانسارد علاوه بر مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد و اگر برای ساختمان خود سقف های مانسارد را انتخاب کرده اید بهتر است که ابتدا معایب و مزایای آن را مطالعه کنید تا پس از گذشت زمان مشکلاتی برایتان رخ ندهد. معایب سقف مانسارد شامل موارد زیر می شود:

۱- یکی از معایب سقف مانسارد این است که، نسبت به بقیه سقف ها مقداری گران تر است و نصب آن حدودا یک الی دو هفته زمان می برد و اگر برای نصب آن از شرکت های ساختمانی معتبر کمک بگیرید می توانید زمان نصب آن را به حداقل برسانید‌.

۲- اگر سقف مانساردی که برای ساختمان خود انتخاب می کنید دو طرفه باشد نصب آن زمان کمتری می برد ولی اگر سقف دیگری را انتخاب می کنید باید بدانید که پروسه نصب ان طولانی تر از نصب سقف دو طرفه می باشد.

۳- سقف های مانسارد نمی توانند برف های سنگین‌ را به مدت طولانی تحمل کنند و زمانی که برف می بارد باید زود به زود اقدام به برداشتن برف ها کنید. اگر برف ها مدت زمان طولانی تری بر روی سقف ها باقی بماند باعث آسیب دیدن سقف می شود یا حتی ممکن است باعث ایجاد نشتی آب به داخل سقف شود.
اگر آب به داخل سقف نشتی کند باعث ایجاد کپک و پوسیدگی سقف می شود بنابرین اگر ساختمان شما در آب و هوای کوهستانی قرار دارد از انتخاب سقف مانسارد خودداری کنید به دلیل این که باعث افزایش هزینه های اضافی می شوید.

معایب سقف مانسارد چیست؟

۴- گاهی اوقات ممکن است به دلیل وجود باد و طوفان های شدید یا بارش رگبار سقف شما آسیب ببیند.
تعمیر سقف های مانسارد کار راحتی نیست و به راحتی انجام نمی شود. هزینه تعمیر سقف های مانسارد گران و بالا نیست ولی انواع دیگر سقف ها نیازی به تعمیر ندارند.

۵- طراحی و انتخاب سقف های مانسارد باید به بهترین روش انجام شود و اگر طراحی و نصب سقف مانسارد به صورت تخصصی و اصولی انجام نشود باعث به وجود آمدن مشکلات متفاوتی می شوید بنابراین برای انتخاب سقف مانسارد به تمامی عوامل توجه کنید تا پس از مدتی دچار مشکلاتی نشوید.

انواع سقف شیروانی چهار ترک

سقف شیروانی چهار ترک یا همان سقف های فرانسوی سقفی چهار طرفه است که شیب زیادی دارد و یک فضای اضافی به اسم زیر شیروانی را ایجاد می کند.
سقف های شیروانی به دلیل طراحی خاصی که دارند تابش نور خورشید به داخل منزل را تغییر می دهد. انتخاب سقف شیروانی چهار ترک سبب می شود که بتوانید فضا های اضافی زیادی را ایجاد کنید.
همچنین هزینه سقف های شیروانی چهار ترک نسبت به بقیه سقف ها مقداری بالا تر است ولی به خاطر ایجاد فضاهای زیاد، نسبت به هزینه ای که بابت آن می پردازید به صرفه می باشد.

 سقف شیروانی چهار ترک انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

۱- سقف های شیروانی چهار ترک در شیب های مختلفی و طرح های مختلفی وجود دارند.
برخی از سقف شیروانی چهار ترک به صورت طبقه طبقه قرار دارند و هر طبقه در شیب های یک اندازه و مساوی نصب شده اند. این گونه سقف ها نسبت به برف های سنگین‌ ضعیف هستند و ممکن است دچار شکستگی شوند.

۲- یکی دیگر از انواع سقف های شیروانی چهار ترک، سقف هایی است که با شینگل های چوبی برجسته شده اند. به این گونه سقف ها، سقف های شیروانی چهار ترک برجسته می گویند.

انواع سقف شیروانی چهار ترک

۳- نوع دیگری از سقف های شیروانی چهار ترک، سقف هایی است که از مس، فلز و… برای زیباتر کردن نمای آن و ارزشمندی آن استفاده می شود. استفاده از این گونه فلز ها سبب می شود که زیبایی سقف دو چندان شود و نمای بسیار شیکی داشته باشد.

سقف های شیروانی چهار ترک در انواع طرح ها و رنگ ها در بازار های مخصوص خرید سقف شیروانی موجود می باشد و می توانید نسبت به اب و هوایی که مد نظر دارید، نوعی را انتخاب کنید که با هوای منطقه سازگار تر است.
سقف های چهار ترک در کیفیت های مختلفی وجود دارند و هر چقدر که کیفیت آن بالا باشد ولی نسبت به بارش برف های سنگین‌ مقاومت کمتری دارد و آسیب می بیند بنابرین از انتخاب سقف های مانسارد در مناطقی که بارش برف و باران زیاد است خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *